.

Beantwoord

Spooktelefoontjes op factuur. Hoe kan dit?

  • 3 May 2016
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

Er staan telefoonnummers in mijn factuur die ik aantoonbaar niet gebeld heb. Ze staan niet in de belhistorie van mijn telefoon. Er zit zelfs een nummer bij van een failliet bedrijf! Graag hulp
icon

Beste antwoord door Angela 4 May 2016, 17:07

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi 777Roland777,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat er verbruik wordt geregistreerd zonder dat jij dit bewust hebt uitgevoerd.

Helaas is het voor mij niet mogelijk om te zien welke nummer bewust gebeld zijn en welke voor jouw niet te plaatsen zijn. Het is belangrijk om te weten dat een simkaart niet voor zichzelf kan denken en actief kan uitvoeren. Hiervoor moet opdracht gegeven worden vanuit de telefoon. Op het moment dat jij zelf niet belt, kan het zijn dat er een app op jouw telefoon staat die deze opdracht geeft. Zonder dat jij dit door hebt.

Het is ook mogelijk, al gebeurt dit niet zo snel, dat er een soort virus op jouw telefoon zit. Dit kan binnengekomen zijn bij het installeren van een app. Helaas heb ik hier verder geen zicht op.

Heb jij dit probleem recent? En nadat je een bepaalde app hebt geïnstalleerd?

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

Bedankt voor het standaard antwoord wat iedereen krijgt.

Graag wil ik je aantonen dat het echte spooktelefoontjes zijn die NIET vanuit mijn telefoon gemaakt zijn. Ook niet vanuit een app.

Ik heb mijn belhistorie zwart op wit en die komt niet overeen met mijn factuur. Ik wil graag naar het kantoor van Simyo komen om dit te laten zien.

Dit onderwerp is op TV al getoond en het is duidelijk dat spooktelefoongesprekken bestaan.

Graag een serieuze reactie. Alvast bedankt.

Roland
Reputatie 6
Badge +10
Hoi 777Rolandy777,

Erg jammer om te lezen dat je de reactie van Angela bestempeld als een standaard antwoord. Ze probeert je mee te denken, binnen de kaders waarin we je hiermee kunnen helpen. Zou je mij de nummers die je als 'spooknummers of gesprek' ziet kunnen doorsturen via een privébericht? Dan kan ik contact opnemen met KPN om het na te trekken, vanaf welk apparaat deze zijn gevoerd 🙂.

Groetjes, Tiury
Update van vandaag: Excuus voor mijn eerdere bericht. Vandaag heb ik uitgebreid de factuur doorgenomen en alle verstuurde telefoontjes lijken te kloppen, op één na. Over dat ene telefoontje heb ik contact met Tiury.

Voor iedereen die telefoongesprekken niet terugziet in zijn belhistorie: het is mogelijk dat je de belhistorie van bepaalde personen zelf gewist hebt. Bijvoorbeeld omdat je die persoon geblokkeerd hebt of omdat je de geschiedenis van die persoon gewist hebt. Dat heb ik bij 1 persoon gedaan, waardoor het leek alsof ik die persoon niet gebeld had. Je vindt telefoongesprekken met die persoon dus wel terug op je factuur, maar niet in je telefoon. :8
Reputatie 6
Badge +10
Hoi 777Roland777,

Bedankt voor je uitleg 🙂. Natuurlijk gaan we dit ene gesprekje nog voor je nakijken. Ik heb daarom gereageerd op je privébericht.

Groetjes, Tiury

Reageer