.

Beantwoord

Sms naar het buitenland op mijn factuur. Waar komt dat door?

  • 25 October 2015
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

Badge
Ik heb het wel eens eerder gehad: kosten voor sms'en naar het buitenland. Een tijd geleden gebruikte ik nog FaceTime en daar lag het toen aan. Nu gebruik ik al heel lang geen FaceTime meer en toch heb ik al twee keer kosten voor sms'en naar het buitenland gehad. Het is slechts een klein bedrag, maar ik begrijp niet waar het vandaan komt. Op de factuur van afgelopen maand zag ik dat ik gesms't zou hebben op het moment dat ik op mijn werk was en toen heb ik zeker niet naar een buitenlands nummer gesms't.
Wie weet waar het aan ligt?
icon

Beste antwoord door Scotsman 25 October 2015, 23:22

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge
Het gaat trouwens om het nummer 00447786205094. Het kan ook om iMessage kunnen gaan, maar waarom gaat dat soms via het buitenland?
Reputatie 7
Badge +9
Dat is een sms naar de iMessage/FaceTime server in de UK. Als je de simkaart hebt verwisseld, of je zet iMessage en/of FaceTime voor het eerst aan op je iPhone, gebeurt dit. Omdat het Verenigd Koninkrijk vanuit Nederland bezien tot het buitenland wordt gerekend vallen de kosten van die sms'jes buiten je Simyo bundel. Apple heeft maar in een paar landen FaceTime registratieservers staan, en Nederland zit daar niet bij.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Marije_79,

Zo te zien heeft Scotsman je vraag al weten te beantwoorden 🙂. Is de uitleg zo duidelijk?

Groetjes, Tiury

Bedankt Scotsman!

Reageer