.

Beantwoord

Simkaart geactiveerd nummerbehoud, vanaf welke datum betalen?

  • 13 October 2015
  • 3 reacties
  • 295 Bekeken

Badge
Ik heb een sim only abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Het nummerbehoud was te vroeg aangevraagd en om de datum te wijzigen moet ik inloggen op mijn simyo en mijn simkaart activeren, De ingangsdatum van mijn abonnement wil ik uiteraard pas op de datum dat mijn nummer kan worden overgezet (over 2 maanden).

In de mail die ik heb ontvangen van Simyo staat:
"Log je voor het eerst in, dan vragen wij je direct de simkaart te activeren. Dit betekent niet dat je abonnement start: je abonnement en bundels starten pas op de dag dat we je huidige nummer overzetten op je Simyo simkaart."

Echter, in de voorwaarden waar ik mee akkoord moet gaan om mijn simkaart te kunnen activeren staat:
"De Overeenkomst start op de datum dat je je simkaart activeert. Vanaf deze datum worden ook je abonnementskosten in rekening gebracht."

Dit spreekt elkaar tegen en zou betekenen dat ik al 2 maanden abonnementskosten moet betalen, terwijl ik mijn simkaart pas wil gebruiken vanaf het moment dat het nummer is overgezet.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen zolang ik de kaart niet gebruik en het nummer nog niet is omgezet?

In mijn Simyo staat nu ook bij abonnement: Van 13 oktober 2015 tot 13 oktober 2016.
Oftewel het abonnement is nu ingegaan in plaats van op de datum van de nummeromzetting?
icon

Beste antwoord door Naomi 14 October 2015, 10:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Yyvonne, welkom op het Simyo forum :)

Goed dat je het vraagt! Ik begrijp de verwarring. Alleen staat er onder de zin die je quote ook meer informatie 😉 In het contract staat:

De Overeenkomst start op de datum dat je je simkaart activeert. Vanaf deze datum worden ook je
abonnementskosten in rekening gebracht.

Heb je gekozen voor nummerbehoud? Dan krijg je van ons een tijdelijk nummer totdat je abonnement in
gaat. Deze datum vind je in Mijn Simyo. Omdat je nog geen lopend abonnement hebt, betaal je ook geen
abonnementskosten. Echter, je hebt ook nog geen lopende bundel, daarom betaal je voor het verbruik met
je tijdelijke nummer het hogere buitenbundeltarief.

De maandelijkse kosten voor je abonnement worden pas in rekening gebracht vanaf het moment dat je
huidige telefoonnummer is overgezet naar Simyo.


Je betaalt geen dubbele abonnementskosten. Op het moment dat je nummer is overgezet, dan gaat je abonnement pas in bij Simyo en worden je bundels geactiveerd. Om deze reden wordt ook aangegeven dat je voor de overstapdatum beter geen gebruik kan maken van de simkaart. Wanneer je eerder belt en sms't dan zijn het buiten de bundelkosten, want je bundels zijn nog niet actief

Heb je hier nog vragen over?
Badge
Als er zou staan "Tenzij u heeft gekozen voor nummerbehoud...."
zou het denk ik verwarring voorkomen.
Maar het is me nu duidelijk, bedankt voor het antwoord!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Yyvonne,

Bedankt voor de tip 🙂! We gaan voor je na hoe dit duidelijker aangegeven kan worden in de toekomst. Fijn dat de uitleg nu in elk geval duidelijk is.

Groetjes, Tiury

Reageer