Skip to main content

.

Ik schrik me rot! Mijn zoon van 12 is buiten zijn bundel gegaan en heeft 116 euro op 1 dag aan internet kosten en 1 dag 70 euro internet kosten. Totaal 190 euro. Hij is nooit eerder over zijn bundel gegaan en er dit is misgegaan zonder dat we dit goed doorhadden.

Begrijpelijk dat er kosten zijn voor internetten buiten de bundel. Alleen zijn deze kosten heel erg hoog en voor mij als alleenstaande moeder is deze rekening niet te doen. 

Is hier een coulance regeling voor? Alvast bedankt.

@Telefoon 123 . Zet in elk geval direct het dataplafond “AAN”, dit kun je doen in ‘mijn Simyo’ en kost 50 eurocent per maand en gaat in op de eerste van de volgende maand. Hierdoor gaat uw zoon nooit meer boven zijn bundel. Op is nl. Op en dan wordt de data-verbinding afgesloten.

Voor een eventuele regeling zal zeker een Simyo moderator hier de volgende week reageren.

@Kaas Berrie is me net voor met de tip voor het dataplafond. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Wat info over dataplafond Dataplafond instellen - Simyo

Als je de rekening niet in 1 keer kunt betalen @Telefoon 123 , kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo om een betalingsregeling te treffen. Je kunt ook de reactie van een moderator binnen dit forum afwachten.

Je zoon zal wel een Android telefoon gebruiken, daar kun je nu al een stop op internet instellen en via MijnSimyo kun je internetgebruik ook uitschakelen.

Succes.

Bedankt voor de data plafond tip! Toen ik ontdekte dat dit gebeurd was wees iemand in mijn naaste omgeving mij hier ook op. Ik heb dit direct ingesteld. Ik was niet op de hoogte van het bestaan van het data plafond, anders had ik deze direct bij het afsluiten van het abonnement ingesteld! Gelukkig kan het dus in de toekomst niet weer gebeuren. Ik wacht een eventuele reactie van een moderator af. Bedankt.

Hoi @Telefoon 123,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten buiten de bundel zijn gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @Kaas Berrie, @Summer2 & @JanD hebben aangegeven (bedankt voor jullie hulp!). Goed om te zien dat je deze optie al hebt ingeschakeld. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten de bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen.

Groetjes,
Ashley

Reageer