Skip to main content
Beantwoord

Rekening klopt niet?

  • 17 July 2024
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Ik zit meerdere maanden buiten Europa. Daarom heb ik mijn Simyo op het laagste bedrag ingesteld omdat ik Simyo alleen gebruik als ik in Europa ben. Nu verbaast het mij dat ik €24.58 moet betalen. Ik zou €8 moeten betalen. Ik kom in augustus weer naar Europa en heb daar mijn bundel weer verhoogt naar 15000 MB. Waarom moet ik over juli dat bedrag betalen. 

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @Joster56 op app-niveau wordt er altijd een minimale hoeveelheid data verbruikt, of je moet op app-niveau ‘data gebruik op de achtergrond’ uitschakelen.

Tevens kun je binnen je mobiel op app-niveau zien welke apps ‘stille’ verbruikers zijn.

je kunt dan 2 dingen doen, of internet uitschakelen en/of het dataplafond activeren voor slechts 50 cent per maand en gaat bij activatie per de 1e van de volgende maand in.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zit meerdere maanden buiten Europa. Daarom heb ik mijn Simyo op het laagste bedrag ingesteld omdat ik Simyo alleen gebruik als ik in Europa ben. Nu verbaast het mij dat ik €24.58 moet betalen. Ik zou €8 moeten betalen. Ik kom in augustus weer naar Europa en heb daar mijn bundel weer verhoogt naar 15000 MB. Waarom moet ik over juli dat bedrag betalen. 

Oh, ik weet precies wat hier nu gebeurd is…

Je had geen databundel. Als je geen databundel hebt en je schaft een databundel aan, dan gaat dat direct in en niet pas per eerst volgende van de maand. Hiervoor betaal je dan naar rato van de maand. Halverwege de maand betaal je dus de helft van de bundel. Dit komt op die volgende factuur.

Daarnaast heb je nu een databundel en zul je die de volgende maand waarschijnlijk ook willen hebben, dus komt op de volgende factuur ook de databundel voor de volgende maand erbij (je betaalt vooruit).

Met dat samen kun je best op dat bedrag kunnen uitkomen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Joster56,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh heeft uitgelegd in zijn bericht klopt voor het grootste deel. Maar wat ik ook terugzie op jouw aansluiting is buiten bundel kosten in de Nederlandse Antillen (bellen en sms'jes). Hierdoor heb je extra kosten deze maand. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Bedankt voor jullie reacties/hulp @Groentjuh @J.D.L.!

Groetjes,
Seren

Reageer