Skip to main content

.

Vanavond kreeg ik in korte tijd een sms en mail dat mijn simkaart is geblokkeerd door hoogverbruik in zeer korte tijd.
In de overzichten wordt aangegeven dat ik vanaf 17:07 meerdere afschrijvingen per minuut heb van steeds 59MB. In totaal zou er in zeer korte tijd is er een onmogelijke hoeveelheid data afgeschreven. Daarbij had ik een overleg tussen 17u en 18u waarbij de telefoon op ‘niet storen’ heeft gestaan. Daar kan toen helemaal geen verbruik zijn geweest. 
Via de schermtijd in de instellingen is te zien dat de telefoon niet is aangeraakt, niet gebruikt.  
Ik zou dus in zeer korte tijd meer dan 20GB data hebben verbruikt. Dit is natuurlijk onmogelijk.

Graag zou ik iemand willen spreken om tot een oplossing te komen. 

Beste ​@Ag24 binnen je mobiel kun je op app-niveau zien welke app veel data verstookt heeft en daar maatregelen op nemen.

Activeer het dataplafond voor slechts 50 cent per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Binnen je mobiel kun je zelf ook al een datawaarschuwing en blokkade instellen als je aan je maximum dreigt te komen.

Als je de nota niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen contact opnamen om een betalingsregeling te treffen. 

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

 

 


Hi ​@Ag24,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer