Skip to main content
Beantwoord

Opeens hoge kosten vanwege hotspot

• June 30, 2026
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Hoi, ik ben al jaren klant bij Simyo met veel tevredenheid. Soms als wifi niet beschikbaar, is gebruik ik de hotspot op mijn telefoon om te werken op mijn laptop en dit gaat gelukkig altijd prima. 

Vandaag heeft de hotspot echter opeens enorm veel data gebruikt in zeer korte tijd. Ik was alleen mailtjes aan het sturen, geen videos of streaming oid. Normaal past het ruim binnen mijn bundel, zelfs als ik dit meerdere keren in de maand moet doen. 

Nu krijg ik dus een enorm rekening voor m'n kiezen... hebben jullie enig idee hoe het mogelijk is dat mijn telefoon opeens zoveel data heeft gebruikt? 

Alvast bedankt! 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@RenéeL,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken.

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@XTF al goede reacties hebt gekregen! Helaas kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving helaas niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Om extra kosten te voorkomen sturen we altijd twee waarschuwing sms'jes. Als er na het ontvangen van deze sms'jes geen actie wordt ondernomen en je hebt geen dataplafond betaal je het buiten bundel tarief van €0,15 per MB. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • July 1, 2026

Beste ​@RenéeL zet meteen dataplafond aan om dit in de toekomst te voorkomen. 

Bij een Android toestel kun je zelf ook een datawaarschuwing en -plafond instellen 

Op app niveau kun je zien welke app veel data verstookt heeft en daar actie op ondernemen.

Gisteren zag ik op mijn telefoon een veiligheidsupdate van Android, die is ook zeer groot.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 1, 2026

Nu krijg ik dus een enorm rekening voor m'n kiezen... hebben jullie enig idee hoe het mogelijk is dat mijn telefoon opeens zoveel data heeft gebruikt? 

Mogelijk heeft je laptop updates gedownload of iets anders. Het kan snel gaan met hotspot..

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 1, 2026

Hoi ​@RenéeL,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken.

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@XTF al goede reacties hebt gekregen! Helaas kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving helaas niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Om extra kosten te voorkomen sturen we altijd twee waarschuwing sms'jes. Als er na het ontvangen van deze sms'jes geen actie wordt ondernomen en je hebt geen dataplafond betaal je het buiten bundel tarief van €0,15 per MB. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy