Skip to main content

.

Beantwoord

onverklaarbare hoge kosten in 1 dag

  • 27 oktober 2024
  • 8 reacties
  • 157 Bekeken

Beste Simyo,

 

Help!!!

Gisteren is er voor 658€ data verbruikt op mijn telefoon, ik heb geen idee hoe dit kan. Ik heb niks anders dan normaal met mijn telefoon gedaan, heb hem zelfs nauwelijks gebruikt omdat ik een dagje weg was. Jullie hebben inderdaad 2 sms jes gestuurd om me te waarschuwen,maar die heb ik pas s avonds gezien toen het veel te laat was en jullie mijn simkaart geblokkeerd hadden. Hoe kan dit in godsnaam gebeuren?? Ik ben niet technisch ingesteld en vind dit heel verontrustend!! Ik betaal 8€ per maand, kom nooit aan de 10GB, en nu in 1 dag bijn 20GB. Om mijn kaart te blokkeren vragen jullie iets van 128€. Ik kan me dit niet veroorloven, laat staan de 658€... 

Waarom blokkeren jullie niet meteen als jullie zoiets vreemds zien?

Aub help dit op te lossen 

Groet, S

Beste antwoord door Roeqajja

Hi @Shantisuz,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt geactiveerd!

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor de hulp! @JanD en @Kaas Berrie 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

8 reacties

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 27 oktober 2024

Hallo @Shantisuz voor nu zou ik meteen internet blokkeren op je telefoon, rechtstreeks of via MijnSimyo.

Activeer het dataplafond voor 50 cent per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.

In je telefoon kun je op app-niveau precies zien welke app(s) de data verstookt hebben.

Via onderstaande link kun je morgen contact opnemen met Simyo of de reactie hier van een moderator morgen afwachten.

https://www.simyo.nl/klantenservice

Succes.


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 27 oktober 2024

Hoi @JanD 

Bedankt voor je antwoord.

Ik snap er echt niks van. Heb wel het dataplafond ingesteld nu. 

Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken is 


JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 27 oktober 2024

Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken is 

Daarom wordt Simyo ook wel een budgetprovider genoemd @Shantisuz 


Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 27 oktober 2024
Shantisuz schreef:

Hoi @JanD 

Bedankt voor je antwoord.

Ik snap er echt niks van. Heb wel het dataplafond ingesteld nu. 

Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken is 

Jammer dat u dat nu pas doet! Simyo heeft breed (via de website, e-mails en op de facturen) gecommuniceerd dat per mei ‘24 het instellen van een dataplafond mogelijk is tegen een vergoeding €0,50 per maand. 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2561 reacties
  • antwoord
  • 28 oktober 2024

Hi @Shantisuz,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt geactiveerd!

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor de hulp! @JanD en @Kaas Berrie 🙂

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Bij mijn zoon is dit afgelopen weekend ook gebeurt terwijl hij sliep en de telefoon verbonden was met de WiFi. Dus het heeft totaal niks te maken met wat voor instelling dan ook op je telefoon.(Heb de telefoon helemaal uitgelezen) Waarschijnlijk heeft je telefoon de door de simkaart geregistreerde mb's niet eens waargenomen, oftewel jou telefoon heeft niks verbruikt.(Kijk maar eens bij instellingen - verbindingen- gegevensgebruik) Dit is een technische fout bij Simyo, echter geven ze dat niet toe. Dus nu betaal je 0,50 per maand extra voor iets wat hun veroorzaakt hebben..... Ik ben er nog meer bezig om het geld terug te krijgen....


Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 25 maart 2025

@Frankie v , u sluit hier aan op een reeds beantwoorde vraag, dat is niet handig.

Stel uw vraag of formuleer uw opmerking in een nieuwe vraag via: https://forum.simyo.nl/topic/new


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2371 reacties
  • 25 maart 2025

Hoi ​@Frankie v,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist gereageerd op jouw topic

Groetjes,
Amy


Reageer