Hallo @Shantisuz voor nu zou ik meteen internet blokkeren op je telefoon, rechtstreeks of via MijnSimyo.
Activeer het dataplafond voor 50 cent per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in.
In je telefoon kun je op app-niveau precies zien welke app(s) de data verstookt hebben.
Via onderstaande link kun je morgen contact opnemen met Simyo of de reactie hier van een moderator morgen afwachten.
https://www.simyo.nl/klantenservice
Succes.
Hoi @JanDÂ
Bedankt voor je antwoord.
Ik snap er echt niks van. Heb wel het dataplafond ingesteld nu.Â
Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken isÂ
Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken isÂ
Daarom wordt Simyo ook wel een budgetprovider genoemd @ShantisuzÂ
Hoi @JanDÂ
Bedankt voor je antwoord.
Ik snap er echt niks van. Heb wel het dataplafond ingesteld nu.Â
Ook vervelend dat de klantenservice Simyo in het weekend niet te bereiken isÂ
Jammer dat u dat nu pas doet! Simyo heeft breed (via de website, e-mails en op de facturen) gecommuniceerd dat per mei ‘24 het instellen van een dataplafond mogelijk is tegen een vergoeding €0,50 per maand.Â
Hi @Shantisuz,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!Â
Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.Â
Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen.Â
Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Goed om te horen dat je dit inmiddels hebt geactiveerd!
Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.
Bedankt voor de hulp! @JanDÂ en @Kaas BerrieÂ
Groetjes,
Roeqajja