.

Beantwoord

Onbekende nummers op mijn factuur. Hoe kan dit?

  • 7 May 2016
  • 1 reactie
  • 251 Bekeken

Het nummer 06 2271 2692 heb ik niet gebeld. Desondanks wordt er € 0,15 aan gesprekskosten in rekening gebracht. Ditzelfde geldt voor € 0,07 voor een een niet door mij verstuurde SMS naar het buitenland. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurt?
icon

Beste antwoord door Angela 9 May 2016, 13:20

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Geerlings,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over gesprekken en sms'jes die verzonden zijn.

Ik heb gelijk met je meegekeken naar het verbruik. Het 06-nummer wat op jouw factuur staat, is een normaal telefoonnummer en geen vreemd 'fraude' nummer. Gesprekken worden alleen vanuit jouw simkaart geregistreerd als deze ook daadwerkelijk gevoerd zijn. Dit hoeft niet per direct bewust door jou te zijn gedaan. Het kan zijn dat er een zogenaamd 'broekzak' gesprek heeft plaatsgevonden. Zie je dit nummer staan bij uitgaande oproepen?

Het sms'je wat naar het buitenland verzonden is, is gelukkig ook te verklaren. Ik ga er vanuit dat je gebruik maakt van een iPhone. De sms die is verzonden is namelijk een automatisch activatie sms voor het eenmalig activeren van Facetime/iMessage op je telefoon. Als jij je simkaart plaatst in je telefoon, zal deze sms door Apple verzonden worden.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer