.

Beantwoord

Niet meer dan bundel gebruikt, toch hogere factuur.

  • 11 August 2014
  • 3 reacties
  • 400 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo. In mijn verbruikoverzicht op Mijn Simyo zie ik  dat ik niet meer dan mijn bundel heb gebeld, terwijl op mijn factuur toch verbuikerskosten staan. Bijvoorbeeld: Ik heb een Simyo 200, in april heb ik voor 194 minuten gebeld en 2 smsjes gestuurd. Totaal 196 en dus binnen mijn bundel, toch? Maar toch staan er gebruikerskosten op de factuur:

Gesprekken naar mobiele nummers 41 01:47:10 € 4,13
Gesprekken naar simyo klanten 32 00:53:35 € 2,79
Gesprekken naar voicemail 3 00:02:56 € 0,62

Hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 11 August 2014, 23:02

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het gene dat jij ziet en ook citeert, is de ruwe onafgeronde gesprekstijd. Simyo rond echter gesprekken af naar boven op hele minuten. Dat betekent dat gesprekken van 1 minuut, 1 minuut kosten, maar gesprekken van 1 minuut en 1 seconde, 1 minuut en 29 seconde of 1 minuut en 59 seconde, 2 minuten kosten.

Het is daardoor niet ongebruikelijk dat je de helft van het aantal gesprekken, dat je hebt gehad, bij het aantal gebelde minuten moet tellen. (In het ongunstigste geval moet je 59/60ste deel optellen van het aantal gesprekken; In het gustigste geval bel jij al precies een minuut/aantal minuten per gesprek, en hoef je niets op te tellen).

Daardoor was je bundel een (aantal?) dagen voor het einde van de maand al op, en ging je buiten de bundel betalen. Een moderator kan precies zien hoeveel minuten je hebt gebeld en hoeveel minuten dit AFGEROND heeft gekost.
Dankjewel, Groentjuh, dat is een helder verhaal. Simyo zou wat mij betreft dan in het verbruikoverzicht de afgeronde minuten moeten laten zien, want het wordt gepresenteerd als een overzicht waarmee je wat kan als je wil besluiten je bundel aan te passen. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lana, welkom op het Simyo forum!

De onafgeronde, netto gesprekstijd die je graag wilt zien, zie je tijdens de maand op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app.
Daar zie je hoeveel minuten/sms je nog over hebt van je belbundel.

Voor het overige; Dank je voor het antwoord, Groentjuh!

Reageer