Skip to main content
Beantwoord

Mijn kind heeft onbedoeld hoge gebruikskosten veroorzaakt

  • 17 July 2024
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo Simyo forum,

Mijn zoon van 13 komt in tranen thuis nadat hij in 4 minuten 2,5GB heeft gebruikt met de Apple Foto’s app, daarmee uit zijn 4GB bundel is gelopen, en nu €77 aan kosten heeft gemaakt. 

Hij geeft aan dat hij onmiddellijk gereageerd heeft op de waarschuwing SMS. Dat blijkt inderdaad uit zijn datagebruik dat zichtbaar is in de app: de kosten houden 1 minuut na het ontvangen van de SMS op. Echter, in die éne minuut zijn de kosten naar €77 opgelopen. 

Nu hebben we direct, om herhaling te voorkomen het dataplafond ingesteld, maar dat werkt pas vanaf 1 augustus (zou gratis moeten zijn, en direct actief, vooral voor kinderen). Daarnaast heb ik voor €5 500MB er bij gekocht. Maar de schade is al gedaan…

Is er een coulance regeling beschikbaar voor dit soort situaties? 

Bedankt en groeten,

Cor

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt binnen je mobiel nu al een data waarschuwing en data blokkade instellen @corklaassebos 

Als je het niet in 1 keer kunt betalen morgen even met Simyo contact opnemen voor een betalingsregeling of de reactie van een moderator afwachten.

Mijn persoonlijke mening is dat je een kind een prepaid telefoon laat gebruiken, maar dat terzijde.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Djony1,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Heel goed om te horen dat je dit nu hebt geactiveerd! Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @J.D.L. 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer