.

Beantwoord

Mega rekening, wat nu?

  • 20 May 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Vorige maand heb ik mijn abonnement stop gezet en nu heb ik een internet rekening van 280,-  

Ik had een 10gb abbo voor een paar euro. Normaal gesproken kreeg ik ook altijd een bericht als ik bijna over mijn verbruik zat en dacht gewoon gebruik te maken van WiFi. Daar komt nog bij dat jullie me pas hebben geblokkeerd bij 280 en niet bij 100 zoals de email suggereert…

Wat een walgelijk systeem. 

icon

Beste antwoord door Seren 21 May 2024, 13:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Vanaf nu kun je dus een dataplafond aanzetten voor slecht €0,50 per maand @DH0700 om buitenbundelkosten in NL en EU te voorkomen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DH0700,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. 

Ik heb je aansluiting er meteen even bij gepakt, ik zie dat je op 22 april jouw internetbundel van 20GB hebt stopgezet. Deze wijziging is per 1 mei ingegaan, hier ben je in de mail van 22 april ook over geïnformeerd. Je hebt op 1 mei ook een bericht van ons gekregen met de mededeling dat je internet aan het verbruiken was zonder internet bundel. Heb je deze sms'jes en e-mails gezien?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. Dit is dus in jouw geval gebeurt. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. al aangaf (thanks!). Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Zou je mij een privé bericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even of ik iets voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Seren

Als het kalf verdronken is 😊 - nu pas optie “data plafond” via Simyo

 

Ik heb een Simyo abonnement van 15 euro/maand met een 15GB x 2 databundel. Afgelopen maand kwam ik met mijn verbruik boven mijn datalimiet uit, dit leidde tot mijn schrik tot een factuur van over de 200 (!!) euro. Dit grotendeels door extra gebruik van 2.473 GB data à 0,15/MB buiten de bundel.

 

Nu kreeg ik onlangs bericht van Simyo dat ik de mij tot dan toe onbekende service “data plafond” kan instellen tegen een tarief van 0,50 per maand, dat heb ik uiteraard prompt ingeschakeld. Ik hoop dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen! 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Firebird,

Bedankt voor je bericht.

Wat goed om te horen dat je een dataplafond hebt ingeschakeld voor jezelf! Super handig. Op deze manier kun je voorkomen dat je kosten buiten je bundel maakt zodra je internetbundel op is.

Ik kan me voorstellen dat je baalt van de huidige hoge factuur die je hebt gekregen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer? Ik kijk dan graag met je mee of ik iets voor je kan betekenen hierin.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer