Wacht de reactie van een moderator af deze gaat hoogstwaarschijnlijk morgenmiddag reageren en aangeven wat er mogelijk is
maar als je het data plafond aanzet voor haar kun je dit in de toekomst voorkomen. Dit kost € 0,50 per maand
als je dit in oktober nog inschakelt wordt deze per 1 november actief.
Dank je voor je antwoord. Ik wacht het rustig af.
Â
Wat betreft data plafond, da t had ik direct aangezet na de schrik van het bedrag
Dank je voor je antwoord. Ik wacht het rustig af.
Â
Wat betreft data plafond, da t had ik direct aangezet na de schrik van het bedrag
Als u bij een moderator aannemelijk kunt maken dat uw dochter niet bewust of met opzet de overschrijding heeft veroorzaakt wil men bij Simyo (eenmalig!) nog wel eens coulant zijn. Soms is men bereidt de teveel gebruikte GB’s af te rekenen tegen het normale tarief. Afwachten wat de moderator voorstelt.Â
Hi @mmirik,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! Ik zal als eerst even uitleggen wat er hier precies is gebeurd en hoe je dit het beste kunt voorkomen in het vervolg.
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.Â
Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen.Â
Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. Heel goed om te horen dat je dit al hebt geactiveerd!
Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik help je dan graag verder.
Bedankt voor de hulp! @Ron HÂ en @Kaas BerrieÂ
Groetjes,
Roeqajja