.

Beantwoord

Ik kan mijn herinnering niet betalen met iDeal

  • 29 April 2014
  • 6 reacties
  • 582 Bekeken

Hallo!

Ik heb een vraag. Zojuist heb ik mijn derde herinnering gehad om mijn telefoonrekening van simyo te betalen. Dit bedrag moet ik via iDeal overmaken. Dat wil ik heel graag doen maar ik ben mijn inloggegevens van iDeal (en mijn bank kwijt). Nu moet ik mijn inloggegevens ophalen bij de bank waar ik sta ingeschreven. Dit is echter bij mijn ouders en die wonen 3.5uur reizen hier vandaan. Ik kan ga niet vaak naar mijn ouders omdat ik een drukke student ben en me niet 7uur reizen per weekend kan veroorloven. Mijn ouders krijgen mijn gegevens ook niet mee omdat ik meerderjarig ben. 
Zelf heb ik buckaroo al gemaild, waar het bedrag naar over zou moeten worden gemaakt. Maar van hen tot nu toe nog steeds geen reactie. 
Ik vind het heel naar dat ik nergens terecht kan of simyo niet kan mailen hierover. Via de laatste mail zag ik dat ik via dit forum terecht zou kunnen. Hopelijk wordt ik dan ook gehoord. Ik vind dit heel vervelend dat dit zo moet gebeuren, aangezien ik het wel wil betalen en mijn telefoonrekening steeds hoger wordt. Maar alleen de mogelijkheid bestaat via iDeal te betalen. 
Mijn bankgegevens ga ik uiteraard wijzigen, maar dit is niet zo 123 geregeld. 
Hopelijk krijg ik snel gehoor en heeft iemand een oplossing. 

Met vriendelijke groet. 
icon

Beste antwoord door Dries 1 May 2014, 17:16

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +8
Hoi linseyk20,

Welkom op het forum :)
Wat een vervelende situatie. Simyo is een 100% online provider. Je zult dus over iDeal moeten beschikken om je herinneringen te kunnen betalen. Ik snap dat jij door omstandigheden daar op het moment geen gebruik van kunt maken. Je zult dat wel weer zelf mogelijk moeten maken. Dit is de derde herinnering, de eerste hebben we op 3-4-2014 gestuurd. Toen zaten er nog geen kosten bij, maar dat loopt inderdaad op.

Je kunt ons altijd bereiken via 1200 (ook als je simkaart geblokkeerd is). Emailen kun je via het contactformulier op de website, of via [email]klantenservice@simyo.nl[/email]. Wij kunnen het incassoproces echter niet tegenhouden. Over facturen en betalen neem je trouwens het beste contact op met ons, en niet met Buckaroo. Wij kunnen je op dat gebied beter informeren. Zij voeren het alleen uit.
Misschien is het handig dat je naar een bankkantoor bij jou in de buurt wisselt. Dan hoef je niet zo ver te reizen. Volgens mij kan je dat gewoon bij een bankkantoor in je buurt regelen, maar dat ligt aan je bank. Ik zou als ik jou was de bank de situatie uitleggen, en dat je de inloggegevens snel nodig hebt.
Je hebt nu nog tot 4-5-2014 om te betalen. Anders gaat je factuur door naar het incassobureau.

Op welke manier ben je wel in staat om je betaling voor die tijd over te maken?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 4
Badge +4
Kan je niet een vriend/vriendin regelen die wil voorschieten en dat bedrag even betaalt via iDeal?
volgens mij gaat het op naam het overmaken via iDeal? Of kan ook iemand anders het overmaken? Ik kan nog wel met mijn mobiel overmaken maar dat is handmatig dus niet via iDeal.
Via de bank kan ik het niet voor 4 mei regelen, veels te veel gedoe. adres wijzigen en daarna kan het pas opgestuurd worden naar een bank in de buurt..
Reputatie 2
Badge +6
volgens mij gaat het op naam het overmaken via iDeal? Of kan ook iemand anders het overmaken? Ik kan nog wel met mijn mobiel overmaken maar dat is handmatig dus niet via iDeal.
Via de bank kan ik het niet voor 4 mei regelen, veels te veel gedoe. adres wijzigen en daarna kan het pas opgestuurd worden naar een bank in de buurt..


Hoi linseyk20,

Je hoeft niet op naam via iDEAL te betalen. Iedereen met die link kan de rekening betalen. Hoe kan je trouwens wel met je mobiel via iDEAL betalen en niet op een andere manier? Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je bank. Het betaalproces loopt namelijk gewoon door. Zoals Charlene al aangaf gaat de factuur op 04-05-2014 door naar het incassobureau. Zorg ervoor dat het voor die datum betaald is.
ik kan niet met iDeal betalen via mijn mobiel zoals ik al zei. Dat gaat via de bank app. Ik laat iemand wel voor me betalen voor 4 mei inderdaad, als ik dit eerder had geweten had me minder geld gekost.. Maar ach, dan weet ik dat voor de volgende keer! Dankjewel!
Badge +8
Hoi linseyk20,

Ja, dan kun je het gelukkig nog regelen voor de factuur naar het incassobureau gaat.
Veel succes met je bankzaken nog. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer