Skip to main content

.

Op 24 mei om 16.00 op app gekeken en was er nog 4000 mb over.

Om 19.09 is laatste verbruik gemeten volgens verbruiksoverzicht 

Mijn zoontje heeft tussen 18.00 en 19.00 in de lijnbus tussen ijmuiden en Haarlem gereisd. 

Savonds om 19.36 2 mails gekregen 1 stuks dat hoog data verbruik kosten meer dan 100 euro waren en op zelfde moment 1 mail dat data hoog data verbruik boven 250 euro is 

Dat is dus nadat laatste meting verricht is.

Ook de meldingen dat data op 80 en 100 % verbruik zit zijn achteraf binnen gekomen toen overschrijding al  groot was.

Heb dus geen enkele kans gehad om data te stoppen of om mb bij te kopen , maar heb nu wel 3 Gb overschreiding met een rekening van 451,--euro

Als ik tijdig was ingeseind had ik aktie kunnen ondernemen 3 gb bijkopen  kost 35 euro ipv 451,__ euro

Hoe is dit mogelijk en zou ook graag iemand van Simyo spreken hoe dat hoge verbruik mogelijk is en hoe om te gaan met deze rekening.

Ben al jaren tot tevredenheid bij Simyo maar heb nu even het contract geannuleerd omdat ik niet weet wat er aan de hand ienmet simkaart  en wil de antwoorden op vragen over data en rekening afwachten voordat ik weer verder ga met Simyo

Sinds 14 mei bestaat het data-plafond bij Simyo, voor slechts €0,50 per maand kun je genoemde ellende voorkomen, zie link @Eduard1955 

Als het goed is heb je daar ondertussen per mail of via de Simyo-app al bericht van gehad.

https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

Binnen de telefoon van je zoon kun je op app-niveau zien waar de data aan gespendeerd is.

Na het weekend kun je Simyo bellen voor een betalingsregeling als je de factuur niet in 1 keer kunt betalen of de reactie van een moderator hier afwachten.

Ik zou in ieder geval van het data-plafond vast activeren.

Bedankt voor antwoord ,deze maand kon ik dataplafond nog niet aanzetten 

Waar ik meest mee zit is dat tijdens busrit exceptioneel veel data verbruikt is ,zijn minuten bij met 4x59 mb dat kan volgens mij niet van mijn zoon zijn

Ook de meldingen achteraf kon ik niet veel mee ,toen was leed al geschiedt 

Hoop dat Simyo nog contact opneemt om eea door te nemen, al is het maar om alles helder te krijgen. 

Op zichzelf wel tevreden met Simyo maar nu even contract gestopt omdat ik wel wat vragen heb bij hele gang van zaken 

Je kunt het datapafond wel al activeren, docht zal waarschijnlijk effectief zijn vanaf de eerstvolgende factuurdatum, meestal per de 1e van de komende kalendermaand @Eduard1955 

Hoi @Eduard1955,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je zoon kosten buiten de bundel heeft gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel in je telefoon zelf terugvinden, 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik kan het me voorstellen dat de kosten niet bewust gemaakt zijn. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp! @J.D.L.  🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer