.

Beantwoord

hoge verbruikskosten, wat nu?

  • 30 March 2024
  • 5 reacties
  • 60 Bekeken

Hi! Ik zag net dat ik deze maand over mijn bundel heen gegaan ben en dat dit tot behoorlijk hoge kosten heeft geleid. Ik let altijd goed op mijn verbruik, maar gisteren zat ik in de auto en heb ik via de telefoon genavigeerd (bij elkaar wel zo’n twee uur dus dat tikt helaas hard aan). Ik zie dat ik precies op het moment dat ik in de auto stapte over mijn bundel heen gegaan ben, en in de auto lees ik mijn sms’jes uiteraard niet. De rest van de dag zat ik op wifi en heb ik dus niks verbruikt. Als ik het van tevoren geweten had, had ik een extra bundeltje gekocht. Ik had helaas geen idee dat navigeren zoveel MB kost. Kunnen jullie mij helpen aan een oplossing, want ik vind dit wel super zonde.
 

ik hoor het graag, groetjes Fenna

icon

Beste antwoord door Roeqajja 2 April 2024, 15:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@Fenna123 . Navigeren verbruikt normaal gesproken niet zo heel veel MB’s: 

https://www.simyo.nl/blog/google-maps-tips-instellingen/#:~:text=Om%20je%20een%20beeld%20te,af%20van%20waar%20je%20bent

Dit zou u dus ongeveer € 6,-- gekost moeten hebben.

Los daarvan, een ‘vraagprijs van € 0,15 per MB is exorbitant hoog. Maar ja, daar hebben we als klant allemaal voor getekend. Als mijn contract afloopt ……. (moet ik nog invullen, maar dat is niet moeilijk te raden) 

Reputatie 5
Badge +3

---

Als mijn contract afloopt ……. (moet ik nog invullen, maar dat is niet moeilijk te raden) 

@Kaas Berrie Hier idem dito. Ik ben per 1/12 weg bij Simyo en ga overstappen naar een provider die wél de mogelijkheid van een dataplafond aanbiedt. Tenzij een van de moderatoren binnen nu en 3 maanden aankondigt dat Simyo een dataplafond heeft gekregen of gaat krijgen. Dan zou ik kunnen blijven.

@Fenna123 . Navigeren verbruikt normaal gesproken niet zo heel veel MB’s: 

https://www.simyo.nl/blog/google-maps-tips-instellingen/#:~:text=Om%20je%20een%20beeld%20te,af%20van%20waar%20je%20bent

Dit zou u dus ongeveer € 6,-- gekost moeten hebben.

Los daarvan, een ‘vraagprijs van € 0,15 per MB is exorbitant hoog. Maar ja, daar hebben we als klant allemaal voor getekend. Als mijn contract afloopt ……. (moet ik nog invullen, maar dat is niet moeilijk te raden) 

Bedankt voor de reactie. Ik weet dat ik daarvoor getekend heb, ik hoop alleen op wat coulance gezien de situatie. Ik hoop op een reactie van iemand van Simyo. Een dataplafond had inderdaad kunnen helpen, jammer dat dat geen optie is. 

Reputatie 4
Badge +2

@Fenna123 . Navigeren verbruikt normaal gesproken niet zo heel veel MB’s: 

https://www.simyo.nl/blog/google-maps-tips-instellingen/#:~:text=Om%20je%20een%20beeld%20te,af%20van%20waar%20je%20bent

Dit zou u dus ongeveer € 6,-- gekost moeten hebben.

Los daarvan, een ‘vraagprijs van € 0,15 per MB is exorbitant hoog. Maar ja, daar hebben we als klant allemaal voor getekend. Als mijn contract afloopt ……. (moet ik nog invullen, maar dat is niet moeilijk te raden) 

Bedankt voor de reactie. Ik weet dat ik daarvoor getekend heb, ik hoop alleen op wat coulance gezien de situatie. Ik hoop op een reactie van iemand van Simyo. Een dataplafond had inderdaad kunnen helpen, jammer dat dat geen optie is. 

@Fenna123 , dinsdag 2 april zijn de Simyo moderatoren weer actief op het forum en zal men zeker reageren op jouw vraag.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Fenna123,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen.

Ik kan het me voorstellen dat je in deze situatie de sms’jes gemist hebt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Bedankt voor je hulp @Kaas Berrie!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer