Skip to main content
antwoord

Hoge kosten buiten verbruik, wat nu?

  • July 22, 2025
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Ik zit 100 euro buiten mijn bundel terwijl ik altijd mijn WiFi aan heb staan. Ik heb altijd meer dan genoeg mb waarom zijn mijn kosten dan ineens zo hoog? Ik heb ook geen SMS gehad dat ik aan de 100% zit. Wel een SMS van 80%

 

Ik hoop dat jullie met mee.kunnen denken 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Milou89,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 22, 2025

Beste ​@Milou89 zet als 1e dataplafond aan voor slechts €0,50 per maand, dat gaat dan per de 1e van de komende maand in en voorkom je in het vervolg de buitenbuindelkosten. Tot die tijd kun je bij een Android toestel zelf ook een datawaarschuwing en blokkade instellen.

Op app-niveau kun je binnen je mobiel zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Kijk binnen je mobiel of bij wifi niet automatisch overschakelen naar data aan staat bij een slechte of geen wifi en zet dat dan uit.

Of je wel of geen waarschuwingen hebt gehad kan ik niet beoordelen.

Wacht de reactie van een noderator af of je inderdaad geen waarschuwingen hebt gehad bij 80 en 100%.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 22, 2025

Hi ​@Milou89,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is uiteraard ook de bedoeling dat je onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja