Skip to main content

.

Beste medewerker van Simyo. 

Vandaag werden wij opgeschrikt door een mail mbt hele hoge kosten voor verbruik buiten bundel voor een bedrag van maar liefst 632,29 euro.. Blijkbaar is dit ontstaan doordat onze zoon op 31.08 rond 10.00 uur in de auto iets heeft gedownload. Dit is in een tijd van een half uur gedaan en daarom hebben we geen waarschuwing gezien over dit hoge verbruik. Als we die waarschuwing gezien hadden, dan waren we zeker hier mee gestopt. 

Het vreemde is dat er nu nog steeds 8,32 GB beschikbaar is. Hoe kan het dat er dan toch nog zoveel beschikbaar is en we extra kosten krijgen voor verbruik buiten de bundel?

Op uw site lazen dat het nu ook mogelijk is om een dataplafond in te stellen. Dit hebben we nu gelijk gedaan om zulke ellende in de toekomst te voorkomen. 

Gezien de eerdere positieve ervaringen met Simyo mbt het tarief waren we van plan om ook met de andere leden van ons huishouden over te stappen, maar door deze ervaringen zitten we hierover te twijfelen omdat het dan toch nog heel duur uit kan vallen. Bij onze huidige abonnementen wordt de snelheid wel verlaagd als de bundel verbruikt is, maar dan krijg je geen extra kosten.

We hopen en vertrouwen dat u iets voor ons kunt betekenen en zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

André

Je kunt binnen je huishouden gerust meerdere mensen klant van Simyo maken, dan krijgen jullie beiden een eenmalige korting, zie de website.

En dan meteen dataplafond activeren om extra kosten buiten de bundel binnen de EU te voorkomen @Andre70 

 


Beste,

 

Ook wij zijn recentelijk WEER met extreme bedragen geconfronteerd, en ook opeens in een zeer kort tijdsbestek. 

Het klopt niet ! Het standaardantwoord dat je telefoon downloads, upgrades uitvoert, foto's upload is pertinent niet correct.

Blijf de klantenservice benaderen en accepteer niet dat er betaald moet worden, Simyo moet eerst maar bewijzen dat zij de service - de data - hebben geleverd.

Succes!


Hi @Andre70,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @JanD ook aangeeft (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer