Skip to main content

.

Beantwoord

Hoge kosten buiten bundel zonder waarschuwing, wat nu?


Hallo, 

Ik schrok me net echt dood toen ik op mijn simyo keek en zag dat ik €136 kosten buiten mijn bundel heb gemaakt. Dit kwam totaal onverwachts omdat ik nooit een sms'je heb gekregen waarin stond dat mijn bundel op was. Ik heb de screenshot in de bijlage staan, maar jullie kunnen dit zelf ook nachecken in jullie systeem. Het enige wat ik kreeg was een melding dat mijn bundel voor 80% op was maar ik heb niks ontvangen toen hij echt op was. Ik zie bij andere topics staan dat jullie inderdaad zeggen dat jullie een waarschuwingsmelding sturen bij de 100%, maar deze heb ik dus nooit ontvangen. Dit kan toch niet, ik krijg dus geen waarschuwing wanneer mijn bundel daadwerkelijk op is en dat ik vanaf dat moment voor elke extra mb de hoofdprijs betaal. Nu zie ik ook dat mijn simkaart is geblokkeerd omdat ik hoge kosten heb gemaakt en dat ik een gigabedrag over moet maken om er weer gebruik van te kunnen maken. 

Ik wil graag een oplossing voor de torenhoge kosten die ik buiten mijn bundel heb gemaakt waarvoor ik geen waarschuwing heb gehad. 

Met vriendelijke groet, 

Ryan 

 

 

 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@RyanBaron861,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

2 reacties

JanD
  • Consultant
  • 771 reacties
  • 17 maart 2025

Beste ​@RyanBaron861 je had het beste bij 80% al meteen actie kunnen ondernemen om te voorkomen dat je nog meer verbruikt en buiten je bundel gaat.

Zet dataplafond aan voor 50c per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in om verrassingen voor een volgende keer te voorkomen.

Als je een betalingsregeling wilt treffen omdat je misschoen het bedrag niet in 1 keer kunt betalen, kun je het beste via de bekende kanalen even met Simyo contact opnemen.

 

 

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2559 reacties
  • antwoord
  • 17 maart 2025

Hi ​@RyanBaron861,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! â€‹@JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer