Skip to main content
antwoord

Hoge internetkosten buiten bundel

  • July 10, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Beste Simyo, zojuist schrok ik ongelofelijk toen ik zag dat ik bijna €90 extra moet betalen, omdat ik per ongeluk over mijn internetbundel ben gegaan. Ik kreeg vanavond om 18:31 een sms’je dat ik op 100% verbruik zat. Toen heb ik onmiddellijk mijn mobiele internet uitgezet. Toch moet ik over de periode van 18:30 tot 18:31 €87,90 extra betalen. Daarna zie ik gelukkig geen uitgaven meer staan. Hopelijk begrijpen jullie dat ik hier erg van ben geschrokken en kunnen jullie me hier financieel in ondersteunen. Ik hoor graag van jullie.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@Oswaldo Heinen,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.  

Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@Groentjuh! 😊

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 11, 2025

Beste Simyo, zojuist schrok ik ongelofelijk toen ik zag dat ik bijna €90 extra moet betalen, omdat ik per ongeluk over mijn internetbundel ben gegaan. Ik kreeg vanavond om 18:31 een sms’je dat ik op 100% verbruik zat. Toen heb ik onmiddellijk mijn mobiele internet uitgezet. Toch moet ik over de periode van 18:30 tot 18:31 €87,90 extra betalen. Daarna zie ik gelukkig geen uitgaven meer staan. Hopelijk begrijpen jullie dat ik hier erg van ben geschrokken en kunnen jullie me hier financieel in ondersteunen. Ik hoor graag van jullie.

Ik raad aan dat je overweegt de dataplafond bundel te nemen; die kost 0,50 euro per maand, en had voorkomen dat je deze kosten buiten de bundel had kunnen maken. Als je deze nu aanzet ben je vanaf 1 augustus beschermt.

Of Simyo financieel kan ondersteunen is aan een moderator. Hij/Zij zal waarschijnlijk vandaag vragen of je hem/haar een privéberichtje kunt sturen met jouw gegevens.


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 11, 2025

Hi ​@Oswaldo Heinen,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over.  

Wij hebben inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@Groentjuh! 😊

Groetjes,
Roeqajja