.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik telkens dezelfde buiten de bundel kosten terugzie?

  • 22 November 2016
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

Badge
Ik heb in augustus een extreem hoge rekening gehad waar ik nog steeds niks van snap. Nu hou ik angstvallig mijn mb verbruik in de gaten, nu zie ik vandaag weer een raar internet bedrag van 8 euro nog wat. Die bedragen had ik ook heel veel in augustus. Wat zijn dit voor bedragen en waar komen ze vandaan? Mijn internet bundel is namelijk nog niet op.
icon

Beste antwoord door Samantha 23 November 2016, 11:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey BIBI86,

Buiten bundel kan van alles zijn maar op Mijn simyo>verbruik kun je als het goed is zien waar het vandaan komt.
Het kan ook internet in het buitenland zijn.
Ik zou dus even naar de tijdstippen kijken en bedenken waar je toen was.

Groet Paul.
Even een correctie. De Simyo app toont niet waaraan je MB's zijn opgegaan. Enkel de grote en de tijdstippen. Wil je weten welke app. de veroorzaker is kun je dat meestal zien in je telefoon. Welke telefoon je hebt weten we niet dus kunnen we dat nu nog niet uitleggen.

Die pakketjes van rond de 8 euro zijn meestal grote data stromingen van bijvoorbeeld app die een update krijgen.

Gebruik onderstaande link om in te zien hoe je dat kan voorkomen.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/
Verwarrend dit topic.....extreme kosten BINNEN bundel.

Wat zijn dit voor bedragen en waar komen ze vandaan? Mijn internet bundel is namelijk nog niet op.
Badge +7
Hoi Bibi86,

Welkom op het Simyo forum! :D

Als eerste vind ik het heel vervelend dat je in augustus een hoge rekening hebt ontvangen. Ik kan me voorstellen dat je je verbruik sindsdien heel goed in de gaten houdt.

Dat je telkens bedragen van € 8,79 terugziet, is eenvoudig te verklaren. Grote internetsessies worden in je verbruik opgesplitst in pakketjes van 58,60 MB. Je ziet vaak meerdere pakketjes van 58,60 MB achter elkaar staan. Als je deze pakketjes bij elkaar optelt, kun je zien voor hoeveel MB in totaal je hebt geïnternet op dat moment. Het verbruik van 58,60 MB buiten de bundel kost € 8,79. Vandaar dat je dit bedrag vaker terugziet.

In deze maand is maandelijkse internetbundel op 18-11-2016 opgegaan. Je hebt hierna vrijwel direct MB's bijgekocht, heel goed! In de periode van het ontvangen van de sms en het bijkopen van MB's, is nog internet verbruikt. Vandaar dat je hier nog € 8,79 aan kosten buiten de bundel ziet staan.

Ik kan helaas vanwege jouw privacy niet zien waar de MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terug zien. Deze blog geeft je tips hoe je dit in je telefoon terug kunt vinden.

Ik zie dat je voor de volgende maand je internetbundel hebt opgehoogd naar 4000 MB. Heel verstandig! Ik zie ook dat je met een jaar kunt verlengen tegen goedkopere bundelprijzen. Op deze pagina kun je de bundels en prijzen zien waarvoor je in aanmerking komt. Zit hier misschien iets voor je tussen?

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@ PaulH, Raytje en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp heren 🙂
Badge
Hallo lieve mensen! Bedankt voor jullie hulp
Reputatie 6
Badge +7
Hi BIBI86,

Graag gedaan! :D

Groetjes,
Asma

Reageer