.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik een hoge rekening door internet heb ontvangen?

  • 4 November 2016
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Beste,

Tot mijn verbazing is er eind oktober 376,56 euro van mijn rekening afgeschreven voor de maand september!!! Ik schrok hier heel erg van en ben gelijk mijn factuur gaan bekijken. Wat blijkt dat ik vanaf begin september buiten mijn internetbundel zit. Normaal krijg ik facturen van rond de 15 euro. Ik zie dat er voor de maand oktober precies hetzelfde is gebeurd en de rekening 331 euro bedraagt. Hoe kan dit?? Dit zijn geen normale bedragen! Ik doe niks anders met mijn internet. Ik gebruik thuis wifi. Hoe kan het zijn dat ik in het begin van de maand al buiten mijn bundel zit? Ik heb dit nog nooit eerder gehad en ik ben hier erg van geschrokken. Dit zijn geen bedragen die je zomaar even betaald. Omdat ik pas eind oktober de rekening heb gezien van september en er gelijk naar ben gaan kijken heb ik nu twee rekeningen van rond 300 euro of meer!!! Bij elkaar opgeteld is dit 677 euro meer dan mijn de normale facturen. Op meerdere forums lees ik dat meer mensen zulke hoge facturen hebben gekregen. Ik snap niet dat jullie niet aan de bel trekken bij zulke absurde bedragen. .
Graag zo snel mogelijk een reactie.
icon

Beste antwoord door Samantha 7 November 2016, 12:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Beste Jones8

Een moderator reageert op werkdagen binnen 24 uur, misschien heb je geluk en komt er een reactie in het weekend van 1 van hen. Tot zover Simyo, nu een medeklant.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij---282?c=350

Bij meer dan 100 eur per 24 uur en meer dan 250 per week buiten je bundel verbruikt wordt je afgesloten. Data waarschuwingssms bij 80 en 100%. Heb je die gehad, gezien?

. Dat je schrikt van je bedragen begrijp ik. Persoonlijk ben ik, en dan druk ik me nog zacht uit, niet gecharmeerd van dit systeem. Je kosten staan in geen verhouding tot de normale kosten van 15 eur. Wat ik niet begrijp is dat je niet eerder een controle hebt gedaan. Dus behalve dat je graag een seintje had gehad vanuit Simyo had jij ook eerder werk moeten maken van een controle. Maar neemt niet weg het zijn forse bedragen, dat je schrikt is te begrijpen.
De standaard zinnen beginnen in de trend van....wat stom, wat vervelend......of blablabla.

Punt is dat ik ook tegenstander ben van dit systeem maar je maakt een keuze en hebt te maken met voorwaarden. Je bent niet de 1e die dit meemaakt, je hebt een eigen verantwoordelijkheid.
Voor nu zou ik Internet uitzetten of wanneer je ziet ik ga dur weer overheen met MB dan bijtijds 500 MB bijkopen...Let op, geen verrekening voor gemaakt verbruik.

2 blogs om eens door te nemen,
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Lees ze door en kijk of je iets kunt vinden in je voordeel.

Het financiële is aan Simyo, ik hoop op een coulance voor je.

Heel veel succes gewenst.
Ik hoop dat ik je hiermee tot steun ben/was.

Groetjes,
Friesian
Badge +7
Hoi Jones8,

Welkom op het Simyo forum!

Ik snap dat je enorm geschrokken bent van deze facturen. Ik kan me voorstellen dat je hier veel vragen over hebt. Ik wil graag het een en ander voor je verduidelijken.

Je geeft aan dat je niet weet hoe het komt dat je deze hoge facturen hebt ontvangen. Helaas kan ik vanwege privacy redenen niet zien waar je MB's aan op zijn gegaan. Ik zie hetzelfde als jij ziet op Mijn Simyo onder 'Verbruik'. Je kunt wel in je telefoon zien waar deze MB's aan opgegaan zijn. Wat voor telefoon heb je? In https:// https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ kun je lezen waar je dit in jouw telefoon kunt terugzien.

Ik begrijp ook dat je teleurgesteld bent dat we niet eerder aan de bel hebben getrokken. We blokkeren je simkaart op het moment dat je meer dan € 100,- per dag, of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Het verbruik komt met een vertraging van ongeveer 4 uur bij ons binnen. Als je binnen die 4 uur veel verbruik hebt gehad, kan het gebeuren dat we niet precies bij € 100,- of € 250,- blokkeren. Meer informatie hierover kun je vinden op onze website. Ik zie dat jij in beide maanden niet voor meer dan € 100,- per dag, of meer dan € 250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Vandaar dat we je simkaart niet uit voorzorg hebben geblokkeerd.

We brengen je wel op de hoogte dat je internetbundel (bijna) op is. Zodra je 80% en 100% van je internetbundel hebt verbruik, ontvang je hierover een sms'je. Dit sms'je wordt direct vanuit het netwerk verstuurd en is altijd real-time. Dit sms'je heeft dus geen vertraging en is daarom leidend. Heb je deze sms'jes ontvangen? In het sms'je dat je hebt ontvangen nadat je internetbundel volledig verbruikt is, raden we je aan om MB's bij te kopen. Je betaalt dan € 5,- voor 500 MB. Dit is veel goedkoper dan doorgaan met internetten buiten de bundel. Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB. De kosten kunnen dan enorm hoog oplopen, zoals je gemerkt hebt. Je kunt er ook voor kiezen om de optie 'Internet op je Mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Als deze optie uit staat, kan je simkaart geen verbinding meer maken met mobiel internet. Je kunt dan ook geen kosten voor internet buiten de bundel meer maken.

Omdat ik het erg vervelend vind dat je zo geschrokken bent van deze facturen, wil ik je graag eenmalig tegemoet komen. Je internetkosten worden tegen extra internetbundels verrekend. Je ontvangt van mij een mail waarin ik deze tegemoetkoming nader uitleg.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Bedankt voor je tips!
Toch even een verduidelijking.
Ik herken de reacties van de moderators uit mijn eigen beleving, omgeving. Ze worden door mij ook gebruikt, zal het nog sterker maken....ik noem mezelf soms een ezel.:) Stom hè? :)

Dus de blabla is heul errug herkenbaar om het zo te zeggen.....
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Je maakt het ons soms wel moeilijk, zeg 😛 maar je hoeft jezelf ook geen ezel te noemen haha. Wel fijn dat je jezelf in onze situatie herkent.

Groetjes,
Caspar

Reageer