Hallo @Emmy2812 , op je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is, en daar maatregelen op nemen voor de toekomst.
Verstandig is het dataplafond aan te zetten, gaat dan per de 1e van de volgende maand in.
Als het goed is heb je tevens SMS’jes gehad bij 80% en 100% verbruik.
Je hebt als het goed is ook een SMS of mail gehad hoe nu te handelen om de simkaart weer te kunnen gebruiken.
Als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen, kun je via de bekende kanalen om een betalingsregeling vragen en/of anders hier een reactie van een moderator afwachten.
Succes.
Hoi @Emmy2812,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!
Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.
Wij hebben sinds kort ook de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @JanD aangaf (bedankt voor je hulp!). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.
Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.
Groetjes,
Ashley