.

Beantwoord

Geen blokkade bij hoogverbruik in Nederland. Hoe kan dat?

  • 14 July 2017
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Beste Simyo,
Tot mijn schrik zie ik net bij toeval in de app dat ik hoogverbruik heb gehad de afgelopen 56uur. De rekening is inmiddels opgelopen tot €250,-. Ik ben dus snel gaan kijken hoe dit kon komen en ben stomverbaasd dat dit komt door internetgebruik vanuit huis. Ik snap inmiddels dat ik mijn Mobiele Data uit moet zetten, ook als ik thuis binnen WiFi-bereik ben, maar vind dit wel een heel harde les!
Ik lees overal terug dat jullie het abonnement bij verbruik boven de €100,- in 24u zsm stopzetten, maar dat is bij mij na ong 56u dus niet gebeurd (zie voor verbruik het overzicht). Ik ga er dan ook vanuit dat ik van jullie kant een redelijk voorstel krijg voor de overschrijding na die eerste 24u. Ik snap namelijk dat voor die eerste periode de kosten (door mijn onwetendheid) bij mij liggen, maar verwacht van jullie als provider service, in de vorm van nakomen van de beschermende maatregelen voor de consument. Ik hoor graag van jullie, B.v.d.
icon

Beste antwoord door Asma 16 July 2017, 14:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ter aanvulling: Nog even goed naar t verbruik buiten de bundel en de tijden gekeken: het eerste en grootste deel van het heeft zelfs plaatsgevonden voordat er een sms is ontvangen dat mijn internetbundel (bijna) op was (bericht om 3.55u op 12-7, verbruik tot 1.50u op 12-7). De rekening voor de eerste 24u lijkt dus fors opgelopen omdat de ingebouwde waarschuwingen niet goed functioneerden. Graag uw reactie.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Juu,

Welkom op het Forum!

Jeetje, dat is schrikken! Normaal gesproken blokkeren wij je simkaart als je meer dan € 100,- buiten je bundel verbruikt binnen 24 uur. Ik heb het even voor je uitgezocht en zie dat dit bij jou niet het geval is geweest. Ook hebben wij je geen mail gestuurd over dit hoogverbruik. Hiervoor onze excuses. :(

Maak je vooral geen zorgen, het verbruik boven € 100,- zullen wij niet in rekening brengen. Verder wil ik je een eenmalige tegemoetkoming aanbieden, waardoor het verbruik tegen een extra bundel wordt verrekend. Dit betekent dat je slechts € 10,- zult betalen voor het verbruik dat buiten je bundel in rekening is gebracht. Vind je dit een goede oplossing?

De vergoeding wordt verwerkt op je juli factuur. Dit houdt in dat de vergoeding pas zichtbaar zal zijn als je juli factuur online staat, rond 14 augustus. Om ervoor te zorgen dat dit niet meer voorkomt, zal ik mijn collega vragen dit voor je op te lossen. Jij hoeft verder geen actie te ondernemen, wij zorgen ervoor dat alles in ons systeem weer goed komt te staan.

Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
Dankjewel voor het antwoord en de zeer nette oplossing! Ik kan me helemaal vinden in de geboden oplossing.
En voor de toekomst: zolang ik Internetassistentie op mijn IPhone Uit heb staan (en in WiFi-bereik ben) kan dit me niet meer overkomen toch?
B.v.d.
Badge +7
Hoi Juu,

Wat fijn dat je dit een goede oplossing vindt! Zolang je wifi-assistentie uit hebt staan, schakelt je telefoon niet meer automatisch over naar mobiel internet als deze sterker is dan je wifi-verbinding. Let er wel op dat wanneer je wifi-verbinding wegvalt, hij wel verbinding kan maken met mobiel internet. Daarom is het verstandig om ook mobiele data uit te zetten in je telefoon zodra je thuis bent. Zo weet je zeker dat er niet ineens verbinding met internet wordt gemaakt.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer