Skip to main content

geblokeeerde simkaart

  • 16 July 2024
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Ik heb blijkbaar extra bundels gebruikt wat helemaal niet klopt want op de app stond nog ik had 17 000 mb ongeveer over dus ik gebruikte dat voor 4g maar nu staat er dat mijn sim geblokkeerd is en dat ik 400 euro ongeveer moet betalen om het te deblokkeren. Maar op de app stond nog dat ik rond 17.000 mb nog over had dus wat niet logisch is dat ik nu 400 euro moet betalen alleen maar voor 4g wat bijna niet gebruikt word. En ik ga het niet betalen als op de app zegt ik heb zoveel over maar krijg ik pas een dag daarna een sms dat m’n sim geblokkeerd is. Dus is m’n vraag hoe ik het kan oplossen zonder die 400 euro te betalen 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Op de mijn simyo pagina staat het volgende bovenaan, wat ook door moderatoren op het forum is geplaatst:

Vertraging in verwerking van je verbruik

We verwerken momenteel met vertraging jouw verbruik van belminuten en GB's. De vertraging kan oplopen tot meer dan een dag. We verwachten woensdag 17 juli in de middag weer bij te zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Ik weet niet of jij wel of geen SMS van Simyo hebt gehad over dat jouw databundel 100% verbruikt was. Die SMS is leidend boven wat de App en mijn Simyo zeggen. Die lopen altijd iets achter (en op dit moment een heel stuk meer helaas!)

Ja ik heb een sms gekregen dat het 80% verbruikt is maar meer dan dat heb ik ook niet meer gebruikt en ineens kreeg ik sms dat er 30 000 bij was gekomen maar als ik gestopt was bij 80% verbruik hoe kan het zijn dat ik ineens buiten m’n bundel was gegaan 

Reputatie 6
Badge +3

Ja ik heb een sms gekregen dat het 80% verbruikt is maar meer dan dat heb ik ook niet meer gebruikt en ineens kreeg ik sms dat er 30 000 bij was gekomen maar als ik gestopt was bij 80% verbruik hoe kan het zijn dat ik ineens buiten m’n bundel was gegaan 

Heb je na die 80% SMS wel meteen je internet geblokkeerd @Mursal_311 ?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mursal_311,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor jullie hulp! @Groentjuh en @J.D.L. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer