Skip to main content
Beantwoord

Factuur e-mail-en in plaats van downloaden. Is dat mogelijk?

• May 23, 2018
  • 39 reacties
  • 1141 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • October 24, 2024

Ook ik ben hier voorstander van. Vind het onnodig veel werk… Het zou idd fijn zijn als er een factuur wordt gemaild met enkel de kosten, zonder telefoonnummers.

Bedankt voor je feedback, ik kan begrijpen dat je dit anders had willen zien. Nogmaals zal ik deze feedback doorzetten, wellicht kan hier in de toekomst verandering in komen. 

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • October 27, 2024

Hi, ook vanuit mijn dit verzoek. Een factuur met alleen kosten, zonder nummer specificatie zou perfect zijn. Dan deel je geen gevoelige informatie. Mocht iemand dan meer info willen kunnen ze de bijlagen los downloaden. Hoor graag wanneer dit geïmplementeerd is!

Ik begrijp echt niet wat het probleem is om een factuur in ‘mij Simyo’ zelf even te downloaden. Als je alleen pagina 1 gebruikt voor ‘door factureren’ heb je alle noodzakelijke gegevens maar zonder nummers. We hebben tenslotte allen gekozen voor budgetprovider, dit zal kostenverhogend werken waar iedereen aan zal moeten bijdragen.   

• Beginner
  • November 11, 2024

Het “probleem” is dat het momenteel werk kost om je factuur te koppelen in je boekhoud pakket. Terwijl bij alle andere automatische afschrijvingen dit geen werk kost als je het goed hebt ingesteld (die mailen de factuur via de mail). Het zou dus fijn zijn dat de eerste pagina van de factuur ook gewoon in de mail staat.

• Beginner
  • August 8, 2025

Is hier al een update over? Bij mijn andere mobiele abonnement krijg ik wel maandelijks een factuur per e-mail. 

Het zou toch mogelijk moeten zijn om dit met een aan/uit knop te implementeren in mijn simyo? Dan laat je het standaard uit staan, maar voor mensen die het wel willen (en de veiligheidsrisico's accepteren) komt er een disclaimer bij te staan.

Zoals gezegd: andere providers doen dit ook. Als het niet geregeld wordt zou dit dé reden zijn om over te stappen (een andere reden heb ik namelijk niet).

• Beginner
  • August 8, 2025

Hi, ook vanuit mijn dit verzoek. Een factuur met alleen kosten, zonder nummer specificatie zou perfect zijn. Dan deel je geen gevoelige informatie. Mocht iemand dan meer info willen kunnen ze de bijlagen los downloaden. Hoor graag wanneer dit geïmplementeerd is!

Ik begrijp echt niet wat het probleem is om een factuur in ‘mij Simyo’ zelf even te downloaden. Als je alleen pagina 1 gebruikt voor ‘door factureren’ heb je alle noodzakelijke gegevens maar zonder nummers. We hebben tenslotte allen gekozen voor budgetprovider, dit zal kostenverhogend werken waar iedereen aan zal moeten bijdragen.   

Er komen maandelijks dermate veel facturen binnen dat je probeert alles te automatiseren. Efficiëntie is namelijk doorslaggevend bij ondernemen. 

Een e-mail sturen kostenverhogend werken? Dat zie ik echt niet in. Mogelijk kun je dan zelfs de serverruimte verminderen waardoor je niet alle facturen hoeft op te slaan als Simyo, omdat klanten zelf de mogelijkheid hebben gehad om ze op te slaan. 

JanD
  • August 8, 2025

Zoals gezegd: andere providers doen dit ook.

Beste ​@Dion5555 KPN heeft dit ook lang geleden afgeschaft, alleen te downloaden via MijnKPN, net als bij MijnSimyo.

• Beginner
  • August 8, 2025

Zoals gezegd: andere providers doen dit ook.

Beste ​@Dion5555 KPN heeft dit ook lang geleden afgeschaft, alleen te downloaden via MijnKPN, net als bij MijnSimyo.

Bij Vodafone en Odido wel. Factuur zonder de gebelde nummers. Zal wel komen doordat kpn en simyo het zelfde bedrijf zijn ?

JanD
  • August 8, 2025

Inderdaad ​@Dion5555 , Simyo is een 100% dochter van KPN, net als YouFone en Solcon.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 8, 2025

Hoi ​@Dion5555,

Bedankt voor je bericht. Helaas sturen wij de factuur niet per e-mail. Wel is dit al meerdere keren voorgelegd bij de desbetreffende afdeling. Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen hierin. 

Wie weet dat dit in de toekomst nog zal gebeuren maar dat kan ik niet garanderen.

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • August 14, 2025

Hoi ​@Amy , ik zie dat dit topic al 7 jaar loopt dus ik verwacht geen wonderen. Wellicht had ik voor het afsluiten van een abonnement beter onderzoek hiernaar moeten doen maar ik had in 2025 niet verwacht dat zoiets simpels niet veilig geautomatiseerd kan zijn. Ik begrijp de privacy overwegingen, maar jullie verwachten dus wel dat alle ondernemers die bij Simyo zitten de privacy gevoelige informatie moeten doorsturen naar de boekhouder en accountant? Dat alleen al zou een reden zijn om een factuur te sturen met enkel het bedrag en niet de volledige specificatie toch? Die specifiactie zou prima achter een login kunnen lijkt me, niemand die daar elke maand naar kijkt. Dit is overigens op de versimpelde factuur via de Mijn Simyo app ook zo te zien: alleen de bedragen en pas bij doorklikken de volledige specificatie. Het kan dus al!

Daarnaast ontbreekt er volgens mij ook wettelijk verplichte informatie op jullie factuur. Zo zie ik enkel de bedragen (incl BTW) op de factuur, maar geen sepcificatie van de BTW of het BTW tarief. Als de facturen hier toch al op aangepast moeten worden, dan kan de door alle ondernemers zo gewenste aanpassing van enkel het factuurbedrag en de factuur per mail ook meegenomen worden?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

Groeten Martin

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • August 14, 2025

Daarnaast ontbreekt er volgens mij ook wettelijk verplichte informatie op jullie factuur. Zo zie ik enkel de bedragen (incl BTW) op de factuur, maar geen sepcificatie van de BTW of het BTW tarief. Als de facturen hier toch al op aangepast moeten worden, dan kan de door alle ondernemers zo gewenste aanpassing van enkel het factuurbedrag en de factuur per mail ook meegenomen worden?

Heb jij onder "Mijn Simyo” → "Instellingen” → "Gegevens” → “Betaalgegevens” de optie "Ik wil een BTW-factuur ontvangen” aanslaan? Indien dat niet zo is, dan denk ik dat dat dit gedeelte aanpast. Helaas krijg je daarmee niet de BTW-facturen van rekeningen van het verleden.

• Beginner
  • August 14, 2025

Bedankt voor de tip, dat had ik niet en heb ik nu wel.

Het blijft vreemd dat de standaard optie iets is wat wettelijk gezien (ook voor particulieren) niet correct is, maar misschien begrijp ik de website van de belastingdienst verkeerd.

JanD
  • August 14, 2025

Een factuur/offerte aan een consument moet altijd inclusief BTW opgegeven worden.

Daarbij kan de BTW apart vermeld worden, maar is voor een consument niet noodzakelijk, want die kan toch niets met de BTW, behalve betalen dan.

Intern moet in de administratie de BTW wel altijd gesplitst zijn voor de maandelijkse of kwartaalaangifte van de BTW.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • August 15, 2025

Hoi ​@Martin55,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je niet helemaal tevreden bent met onze service. 

Helaas kunnen wij niet meer doen dan dit voorleggen bij de juiste afdeling maar dat is al erg vaak gedaan.. het spijt me dat we op dit moment niet meer voor je kunnen betekenen. 

Bedankt voor jullie reacties ​@Groentjuh en ​@JanD!

Groetjes,
Amy