.

Beantwoord

Factuur

  • 18 December 2014
  • 5 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
Hallo,

wanneer op de factuur over november 2014, voor het bellen naar mobiele nummers een tijd wordt berekend van 00.39.56 en voor het bellen naar vaste nummers een tijd van 00.54.20, hoe is het dan mogelijk dat ik als Simyo 100 abonnee verbruikskosten buiten mijn bundel heb?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

JGS
icon

Beste antwoord door Ruud 19 December 2014, 11:44

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi jgs,

Leuk dat je vraag hier stelt. :)

De tijden die jij noemt, en zichtbaar zijn op je factuur zijn de netto gesprekstijden. Dit zijn alle gesprekken zonder afronding. Tijdens de lopende maand worden je gesprekken afgerond van je bundel afgetrokken. Hier komt het verschil vandaan. Nu was het zo dat jouw laatste gesprek hierdoor gedeeltelijk buiten je bundel viel.

Overigens wordt tijdens de lopende maand je verbruik weergegeven op Mijn Simyo, zoals het ook uiteindelijk op je factuur wordt berekend. Met de afgeronde minuten. Als je tijdens de maand je verbruik goed in de gaten houdt, kom je zo nooit voor een verassing te staan;)

We werken er hard aan om dit ook zo op je factuur weer te geven, wel zo overzichtelijk. :)
Heb ik je vraag zo beantwoord?
Reputatie 1
Badge
Hallo Ruud,

dank voor je vlotte reactie!

Echter:

Je schrijft dat het verbruik tijdens de lopende maand in afgeronde minuten wordt weergegeven in "Mijn Simyo."

Toch staat bij de staafdiagram van mijn november-verbruik echt 94 minuten. Dat, gevoegd bij 1 sms in die maand, maakt toch geen 100 minuten.

Met vriendelijke groet,

JGS
Reputatie 5
Badge +11
Hi jgs,

-Ruud geeft het al aan;
Overigens wordt tijdens de lopende maand je verbruik weergegeven op Mijn Simyo, zoals het ook uiteindelijk op je factuur wordt berekend. Met de afgeronde minuten.

Dat is tijdens de huidige maand, welke nu december is. Als je nu op Mijn Simyo of de app kijkt zie je wat er nog resteert van je belbundel en dat is inclusief afronding.

Het staafdiagrammetje dat jij bedoelt is ook op basis van de netto gesprekstijd.
Ik geef toe; niet het allerduidelijkste, maar we zijn er mee bezig om alles 100% op elkaar afgestemd te krijgen.
Reputatie 1
Badge
Hallo Ernst,

het is mij bekend dat de resterende (afgeronde) minuten van de lopende maand op "Mijn Simo" dan wel in de "app" getoond worden.

Dat de staafdiagram hierbij niet goed "in de pas loopt" was de reden voor mijn reactie.

Ideaal zou het zijn wanneer de exact verbruikte tijd getoond c.q. in rekening wordt gebracht. Dit voorkomt veel onduidelijkheid. En je zit niet te hannesen met: netto gesprekstijd of afgeronde gesprekstijd of afwijkende staafdiagrammen.

Daarom alleen maar goed dat jullie met een betere afstemming van e.e.a. bezig zijn.

Vriendelijke groet,

JGS
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jgs,

De exact verbruikte tijd afrekenen gaat bij Simyo niet gauw gebeuren. Gelukkig zijn we wel bezig om de staafdiagram aan te passen zodat deze niet meer voor verwarring zorgt 🙂.

Bedankt voor het opmerken en mocht er nog iets onduidelijk zijn om Mijn Simyo, laat het ons dan vooral weten!

Reageer