Ik zit met een aantal vragen.
Ik had voor mijn dochter een simyo prepaid kaart aangeschaft.
Op een gegeven moment zat ze ineens dik in de min, bijna 40,- en schrokken ons rot. Blijkt dat haar iphone ontzettend veel mobiele data gebruikte terwijl ze geen beltegoed had. (vreemd eigenlijk)
Dus heb ik op 23-06-2014 40,- opgewaardeerd en de instellingen van de telefoon zo gezet dat ze geen mobiele data meer kon gebruiken enkel op de wifi.
Elke keer checkte ik de simyo app om te zien of het nog goed ging en dat was gelukkig ook zo, geen gekke hoge bedragen stonden er in de app.
Op 21-10-2014 checkte ik weer, ze stond een beetje in de min, maar dat was maar iets van een euro nog wat, niks schokkends en toen ook besloten om over te stappen op een simyo sim only abbonement van 100 belminuten van 4,- en 200 MB van 5,-, totaal 9,- ik las op dit forum dat overstappen van simyo prepaid naar simyo sim only gratis is.
Overstap ging goed, volgende dag geregeld, kreeg een bevestigingsmail.
Nu kreeg ik ineens een mail op 30-10-2014 dat incasso van 52,50 was mislukt (vreemd want genoeg op rekening) maar sowieso begreep ik niet waar die 52,50 vandaan kwam, dus mailde ik gelijk terug, tot op heden geen reactie gehad.
Nu kreeg ik op 14-11-2014 weer een mail dat we in juli 2014 (prepaid) maandelijkse limiet van de databundel overschreden met 780,1MB met een rekening van 78,01
Nu schrok ik nog harder! Hoe kan dit? Mobiele data was uitgezet, dit keer heb ik juist goed in de gaten gehouden en op de dag dat ik overstapte naar simyo sim only stond ze maar een paar euro in de min. En dit was in de simyo app die ik regelmatig check, van verbruik in juli zou je dan toch verwachten dat dat op 21 oktober wel up to date was??
Ik vind die hoge rekeningen raar, zo maar ineens vanuit het niets.
Dan mijn volgende punt.
We hebben een simyo simonly met 200MB
Maar buiten zonder wifi kan mijn dochter geen mobiele data gebruiken. Op mijn simyo staat de instelling voor mobiel internet aan en op haar iphone staat die functie nu ook weer aan, maar toch kan ze sinds de overstap op 22-10-2014 geen gebruik maken van mobiele data, geen whats appjes van ontvangen bijvoorbeeld, niet op safari.
Op 30-10-2014 checkte ik de app en stond verbruik MB nog steeds op 200
Vandaag staat MB nog steeds op 200 MB terwijl haar bundel al 17 dagen geleden is ingegaan.
Dit klopt dus niet.
Laatste vraag,
Zoals ik eerder schreef, een simyo sim only van 100 belminuten 4,- 200 MB 5,- totaal 9,-
Maar in de simyo app bij kosten staat bij oktober 11,70 in de bundel. Wat is die overige 2,70? Overstappen was toch gratis? Is dat wat we op 21-10-2014 in de min stonden en nu verrekend?
Een hoop onduidelijkheid en nu al spijt dat ik ooit simyo heb gekozen.......
Groeten Jacky
Beste antwoord door Ali
Bekijk originele reactie