.

Vraag

Extreem hoog buiten bundel binnen zeer korte tijd, wat nu?

  • 4 August 2023
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

Badge

Beste mensen,

Ik wil graag met spoed contact voor een oplossing voor plots en binnen heel korte tijd extreem hoog verbruik buiten bundel (2700 euro binnen half uur). Ga morgen op vakantie en wil heel graag voor die tijd een oplossing.

Ik maak me nogal zorgen … maar nu doet de telefonische helpdesk het vandaag niet om tot een oplossing te komen.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @petervandewijngaart,

Bedankt voor je bericht. Wat heftig om te horen dat je er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg voor uitgaand verkeer. 

Ik zie dat wij je bericht op Facebook in behandeling hebben genomen. Ik raad aan om het contact tot één kanaal te beperken om verwarring te voorkomen. Wij helpen je dan ook graag verder via Facebook :).

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +7

Beste mensen,

Ik wil graag met spoed contact voor een oplossing voor plots en binnen heel korte tijd extreem hoog verbruik buiten bundel (2700 euro binnen half uur). 

 

2700 Euro buiten bundel. Dat zou best wel eens een record kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +9

€0,15 per MB,ik vraag me af of je dan wel €2700 binnen een half uur kan verstoken

18GB binnen een half uur kan. Simyo gaat tot zo'n 256 Mbit/sec. En 18 GB per 30 minuten is 80 Mbit/sec. Het is zeker veel, maar niet onmogelijk.

Badge

Probleem is inmiddels opgelost door Simyo door het buiten bundel verbruik om te zetten naar extra aangeschafte 500Mb bundels. Dat was ipv 2700 toch nog 185 euro maar dat is gelukkig nog wel te doen. Dank dus aan Simyo voor deze oplossing!

@wimj12 Het was in kortere tijd zelfs. Het buitenbundelgebruik van 2700 euro was in ongeveer 16 minuten. Waarschijnlijk was het probleem dat iCloud vanaf mijn laptop een grote hoeveelheid data ging synchroniseren via mijn telefoon.

Ik heb een iPhone en die geeft zelf niet de optie om een harde limiet in te stellen voor dataverbruik om een probleem als dit te voorkomen. Simyo zelf heeft ook niet de optie voor een harde limiet om dat wel te ondervangen. Voor mijn misschien een optie om toch maar een keer overstappen om het risico dat dit nog een keer kan gebeuren uit te sluiten.

Tja, waarom heb je je data aan staan als je wifi hebt?

en wij moeten indirect weer opdraaien voor die ruim €2.500 😠😡

Reputatie 7
Badge +7

Dat is niet waar natuurlijk. Die 2500+ is de prijs die Simyo initieel rekent (en vangt van niet klagende klanten).

Maar de kosten die KPN in rekening brengt (als eigenaar van het netwerk) zijn factoren lager, en vermoedelijk lager dan de prijs die TS nu betaalt.

Reageer