Skip to main content

.

Beste Simyo Klantenservice,

Gisteren heb ik tussen 2:01 en 2:08 voor €400 aan extra kosten gemaakt, terwijl ik op dat moment lag te slapen. Om 2:02 ontving ik een bericht dat ik buiten mijn bundel ging en om 2:08 was dit opgelopen tot €400. Volgens jullie beleid wordt de bundel afgesloten boven de €100, maar dit is blijkbaar niet gebeurd.

Ik wil graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren, aangezien er geen online activiteit was en ik geen idee heb waar deze kosten op gebaseerd zijn. Daarnaast is het voor mij onmogelijk om een rekening van deze hoogte te betalen. Momenteel is alles afgesloten en kan ik niets meer doen. Ook kan ik geen contact krijgen met de klantenservice.

Ik hoor graag wat mijn mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen.

 

Ik zou op de 1e plaats direct het dataplafond activeren voor slechts 50 cent per maand om in de toekomst zulke kosten te voorkomen.

Op je telefoon kun je op app-niveau precies zien waar de data aan verstookt is.

Tevens is het verstandig je mobiel zo in te stellen dat deze thuis standaard op je home-wifi werkt en stel dan tevens in dat bij verminderde of geen wifi de mobiel niet automatisch overschakelt naar mobiele data. @Casper24 

Als je de nota niet in 1 keer kunt betalen, kun je via de bekende kanalen met Simyo contact opnemen of de reactie van een moderator hier afwachten.

 


Hoi @Casper24,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt. Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt, via de instellingen in je telefoon kun je dit soms wel nog achterhalen.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (bedankt voor je hulp en tips! 🙂). Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer