Skip to main content

.

Beantwoord

Extreem hoge en snelle kosten buiten bundel?


Beste lezer,

 

Vandaag had ik een nieuwe app gedownload om fotos te syncen. Vervolgens ben ik gaan hardlopen en is de app op de achtergrond blijven doorgaan. Ik ging er vanuit dat de app zou stoppen zodra ik geen wifi bereik meer had. Helaas was dit niet het geval, en is er binnen een tijdspanne van 15 minuten een rekening iets meer dan 250 euro opgebouwd buiten de bundel. Ik kan zien dat om 11:16 mijn rekening al 250 euro was en de sim daardoor gestopt werd, terwijl ik pas om 11:56 een sms van symio hierover ontving. Daarnaast heb ik nooit een sms gekregen over het bereiken van 80% of 100% van mijn data bundel. Ik vind het heel erg vreemd dat dit zo ongelofelijk snel kan gaan en ik hier niks aan kan doen. Normaal gesproken let ik heel goed op mijn bundel en ga ik niet eens over de helft van mijn bundel heen.

Ik hoop heel erg dat iemand van simyo inziet hoe apart het is dat dit in 15 minuten kan gebeuren en mij kan helpen met een oplossing.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@ValPizza,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Bekijk originele reactie

2 reacties

JanD
  • Consultant
  • 810 reacties
  • 31 maart 2025

Beste ​@ValPizza zet in ieder geval meteen dataplafond aan voor 50c per maand, dat gaat dan morgen, 1 april, in, dit is geen grap.

 


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2572 reacties
  • antwoord
  • 31 maart 2025

Hi ​@ValPizza,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je onze waarschuwingsberichten ontvangt. Ik zoek graag voor je uit waar dit mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja


Reageer