.

Extra kosten binnen belbundel?

  • 9 September 2014
  • 7 reacties
  • 425 Bekeken

Hoe kan het dat ik over de maand juli € 1,33 aan gesprekskosten moet betalen, terwijl ik binnen mijn bundel ben gebleven (278 van 300 minuten gebruikt)?

7 reacties

Net even gekeken: mijn vrouw moet € 3,84 bijbetalen en is ook binnen haar bundel gebleven (295 van 300 minuten)....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi GuidoAdC, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat goed dat je dit even navraagt! Het komt wel eens voor dat de verbruiksgrafieken afwijken van je factuur. Deze uitleg staat op Mijn Simyo, niet gezien?

http://i58.tinypic.com/16287zm.jpg


Dit geldt overigens niet voor de verbruiksmeters in de huidige maand! Deze zijn 100% accuraat 🙂 Hier had ook in juli gestaan dat je belminuten helemaal op waren.

Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord? 🙂
Hoi Tiury,

Ik had deze uitleg niet gezien. Wellicht handig om de grafieken aan te (laten) passen om verwarring achteraf te voorkomen? 😕

Groeten van Guido
Badge +6
Hoi GuidoAdC,

Het is helaas niet zo 1,2,3 aangepast, maar het is zeker een puntje van aandacht 🙂
Mijn bundel gaf ook aan dat ik nog 1 belminuut over had, door de afronding klopt dit niet. Hierdoor ben ik ook daar buiten mijn bundel gelopen, ditmaal zonder waarschuwing. Ook mijn dataverbruik is hoog opgelopen. Ik heb hier 1 sms'je van gehad en geen mails. Hoe kan ik mijn limieten instellen ofwel de alarmering aanpassen.
Tevens kan ik via mijn ipad de huidige maand niet inzien.
Badge +6
Mijn bundel gaf ook aan dat ik nog 1 belminuut over had, door de afronding klopt dit niet. Hierdoor ben ik ook daar buiten mijn bundel gelopen, ditmaal zonder waarschuwing. Ook mijn dataverbruik is hoog opgelopen. Ik heb hier 1 sms'je van gehad en geen mails. Hoe kan ik mijn limieten instellen ofwel de alarmering aanpassen.

Tevens kan ik via mijn ipad de huidige maand niet inzien.

Hoi Schutter,

Wat allereerst belangrijk is om te weten, is dat wat wordt weergegeven op Mijn Simyo onder 'deze maand heb ik nog:' wel wordt afgerond, oftewel je kan niet door een afrondingsverschil over je bundel heen gaan :)

Ik zie dat je op 31-8 met het gesprek van 14.05 uur over je Simyo 100 heen bent gegaan. Als je vlak voor dat gesprek op Mijn Simyo had gekeken, had je gezien dat je nog zo'n 22 minuten/sms'jes over had, omdat je verbruik toen t/m 27-8 om 10.41 uur was bijgewerkt op Mijn Simyo.
In de ochtend van 29-8 heb je nog 2 uitgaande verbindingen gehad, waarvoor zo'n 2 belminuten van je bundel af zijn gegaan, die waren toen nog niet zichtbaar op Mijn Simyo, omdat het verbruik met een vertraging wordt bijgewerkt.

Om 14.05 uur heb je een gesprek van 19 minuten en 45 seconden gevoerd, waarbij je 1 minuut over je bundel bent gegaan en er daardoor €0,31 in rekening is gebracht en vervolgens heb je om 14.41 uur nog een uitgaand gesprek gehad waar we €0,93 voor in rekening hebben gebracht.

Daarnaast zie ik dat je inderdaad op 18-8 over je Internetbundel 500 heen bent gegaan. Op Mijn Simyo kon je dit ook zien, doordat er vanaf 18-8 om 19.54 uur was aangegeven onder 'deze maand heb ik nog' dat je 0 van de 500 MB over had.

Hierover hebben we je ook via sms geïnformeerd. Op 6-8 om 17.07 uur hebben we je een sms gestuurd dat je 50% van je internetbundel had verbruikt en op 18-8 om 15.35 uur dat je 100% van je internetbundel had verbruikt. Hier ontvang je inderdaad geen e-mails over.

Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze kosten te maken door mobiel internet, zal ik eenmalig de verbruikskosten à €31,01 die ontstaan zijn door mobiel internet vergoeden tegen een extra Internetbundel.
Wil je de incasso van de factuur van augustus die komende donderdag/vrijdag plaatsvindt blokkeren of storneren? Dan zal onze financiële afdeling de tegemoetkoming voor je verwerken en krijg je vervolgens een e-mail om de aangepaste factuur via iDEAL te kunnen voldoen.

Het kan overigens kloppen dat het op je iPad niet lukt om via Mijn Simyo > Verbruik > September je huidige verbruik gespecificeerd in te zien. Dit komt doordat producten van Apple helaas geen Flash ondersteunen. Via een 'gewone' computer zal dit wel lukken :)

Tot slot, ik raad je aan om via Mijn Simyo onder 'deze maand heb ik nog' goed de stand van je bundels bij te houden en daarbij er ook op te letten tot wanneer het verbruik is bijgewerkt. Dit wordt eronder aangegeven met Verbruik minuten/sms bijgewerkt t/m: en Internetverbruik bijgewerkt t/m:.
Ook kan je de Mijn Simyo app installeren om op je telefoon je verbruik in de gaten te houden om het verbruik van je bundels in de gaten te houden en over je Internetbundel informeren we je dus ook via sms op 50% en 100% :)

Ik hoor graag van je of ik hiermee je berichten heb beantwoord!

Reageer