Skip to main content

.

Dag hallo.

Net als veel mensen hier schrik ik van de exorbitant hoge kosten die Simyo mij voorschrijft voor het buiten mijn bundel gebruiken van MB’s. Het komt wel eens voor dat ik aan mijn limiet zit aan het einde van de maand en dan MB’s bijkoop. Dit had op 24/05 gedaan, twee maal, om deze maand zonder gezever aan tekort aan MB’s door te komen. Helaas ben ik zonder mijn weten over de extra gigabyte heen gegaan en is er niet een bericht gestuurd zoals het ‘blijkbaar’ gaat:

Zodra de teller is opgelopen tot €60,50 wordt je internet die maand geblokkeerd om je te beschermen tegen hoge kosten. Als je na de blokkering 'JA' smst naar 1330, kun je verder internetten. Bij €96,80 aan internetkosten ontvang je opnieuw een sms-bericht. Je wordt vervolgens weer geblokkeerd bij een bedrag van €121.” 

De kosten zijn opgelopen tot een buitensporige €223 die ik moet betalen om mijn telefoonnummer te laten deblokkeren. Via de app adviseren ze mij te bellen naar de klantenservice, maar mijn simkaart is geblokkeerd en kan dus niet bellen. De klantenservice via Whatsapp is verre van hulpvol. 

Ik begrijp dat ik de kosten zelf heb gemaakt, maar ik mag hopen dat jullie begrijpen dat ik liever 500 MB koop voor €5,- in plaats van €0,15 per MB. Graag hoor ik van een medewerker van Simyo wat we hieraan kunnen doen.

Groet,

Gerko.

Zodra de teller is opgelopen tot €60,50 wordt je internet die maand geblokkeerd om je te beschermen tegen hoge kosten. Als je na de blokkering 'JA' smst naar 1330, kun je verder internetten. Bij €96,80 aan internetkosten ontvang je opnieuw een sms-bericht. Je wordt vervolgens weer geblokkeerd bij een bedrag van €121.”

Dat is alleen tijdens dataroaming het geval. Bent u in het buitenland?

Als ik u was zou ik Simyo's dataplafond aanzetten.

Een moderator komt hier vast nog langs.

Hoi @BellerG,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel!

Zoals @Groentjuh inderdaad vermeld is dit alleen het geval wanneer je in het buitenland bent. Ik zie op je aansluiting dat je niet in het buitenland was toen dit gebeurde. Ik leg je graag uit wat er wel is gebeurd.

Je internetbundel is op 24 mei opgegaan zie ik. Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @Groentjuh ook aangeeft (thanks voor je hulp!). Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik zie op je aansluiting dat je inmiddels contact hebt gehad met één van onze medewerkers en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Dat is fijn om te zien. Ik ga ervanuit dat het hiermee opgelost is. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer