Dag hallo.
Net als veel mensen hier schrik ik van de exorbitant hoge kosten die Simyo mij voorschrijft voor het buiten mijn bundel gebruiken van MB’s. Het komt wel eens voor dat ik aan mijn limiet zit aan het einde van de maand en dan MB’s bijkoop. Dit had op 24/05 gedaan, twee maal, om deze maand zonder gezever aan tekort aan MB’s door te komen. Helaas ben ik zonder mijn weten over de extra gigabyte heen gegaan en is er niet een bericht gestuurd zoals het ‘blijkbaar’ gaat:
“Zodra de teller is opgelopen tot €60,50 wordt je internet die maand geblokkeerd om je te beschermen tegen hoge kosten. Als je na de blokkering 'JA' smst naar 1330, kun je verder internetten. Bij €96,80 aan internetkosten ontvang je opnieuw een sms-bericht. Je wordt vervolgens weer geblokkeerd bij een bedrag van €121.”
De kosten zijn opgelopen tot een buitensporige €223 die ik moet betalen om mijn telefoonnummer te laten deblokkeren. Via de app adviseren ze mij te bellen naar de klantenservice, maar mijn simkaart is geblokkeerd en kan dus niet bellen. De klantenservice via Whatsapp is verre van hulpvol.
Ik begrijp dat ik de kosten zelf heb gemaakt, maar ik mag hopen dat jullie begrijpen dat ik liever 500 MB koop voor €5,- in plaats van €0,15 per MB. Graag hoor ik van een medewerker van Simyo wat we hieraan kunnen doen.
Groet,
Gerko.