Skip to main content
Beantwoord

Enorme rekening buiten bundel (€160,-) ondanks instellen dataplafond

• May 25, 2026
  • 2 reacties
  • 22 Bekeken

Beste Simyo-moderators en meelezers,

Ik schrijf dit bericht omdat ik echt even met mijn handen in het haar zit en hoop op jullie hulp. Ik ben ontzettend geschrokken van mijn huidige openstaande verbruik: er staat op dit moment een bedrag van maar liefst €160,- aan buiten-de-bundel kosten open.

Het wrange is dat ik juist twee weken geleden bewust mijn dataplafond heb ingesteld in de app, precies om dit soort nare verrassingen te voorkomen. In de veronderstelling dat ik hiermee veilig was en beschermd tegen extra kosten, heb ik mijn telefoon de afgelopen tijd gebruikt. Ik ben niet zo handig met computers en telefoons, dus toen ik het plafond had ingesteld, vertrouwde ik er op dat het nu goed zat.  Helaas is het dataverbruik toch doorgegaan. hoe dat heeft kunnen gebeuren terwijl het plafond actief was, begrijp ik niet.

Voor mij is €160,- echt een gigantisch bedrag. Ik ben nieuw bij Simyo, dus dit is allemaal onbekend terrein voor mij.

Alvast hartelijk dank voor de moeite en het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Rein

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Ren12,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp goed dat dit een vervelende en onverwachte situatie voor je is, zeker omdat je bewust een dataplafond hebt ingesteld om dit te voorkomen.

Zoals ​@JanD  al heeft aangegeven (Bedankt!), gaat een wijziging van het dataplafond pas in per de eerste dag van de volgende maand. Indien je deze wijziging niet direct bij de bestelling hebt doorgegeven, wordt deze dus niet per direct actief. Na het doorvoeren van de wijziging in Mijn Simyo heb je hierover een bevestigingsmail van ons ontvangen, waarin staat dat het dataplafond per 1-6-2026 ingaat.

Ik kijk graag met je mee naar je situatie. Zou je mij in een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Khadija

2 reacties

JanD
  • May 26, 2026

Beste ​@Ren12 als je dat 2 weken geleden pas geactiveerd hebt,

gaat het pas de 1e van de komende maand,1 juni dus, in.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • May 26, 2026

Hoi ​@Ren12,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp goed dat dit een vervelende en onverwachte situatie voor je is, zeker omdat je bewust een dataplafond hebt ingesteld om dit te voorkomen.

Zoals ​@JanD  al heeft aangegeven (Bedankt!), gaat een wijziging van het dataplafond pas in per de eerste dag van de volgende maand. Indien je deze wijziging niet direct bij de bestelling hebt doorgegeven, wordt deze dus niet per direct actief. Na het doorvoeren van de wijziging in Mijn Simyo heb je hierover een bevestigingsmail van ons ontvangen, waarin staat dat het dataplafond per 1-6-2026 ingaat.

Ik kijk graag met je mee naar je situatie. Zou je mij in een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Khadija