Beste Simyo,
Onze dochter heeft bij u een simyo bundel voor telefonie en internet, volgens mij al vanaf december 2014.
Altijd naar volle tevredenheid. Het gebruik van data etc monitoren wij als ouders en de facturen worden al jaren netjes betaald.
Afgelopen 18 januari zijn wij echter enorm geschrokken omdat we geconfronteerd werden met een meisje dat helemaal overstuur ons meedeelde dat haar simkaart was geblokkeerd en ze een buitensporige rekening van 1580 euro buiten de bundel had gekregen!
Dit terwijl zij in de les was en haar mobiel in de telefoonzak van de klas zat! We hebben naderhand gekeken of ze iets aan had gezet wat zoveel verbruik kon rechtvaardigen maar konden niets vinden. Let wel, het buitensporige gebruik gebeurde terwijl zij in de les zat en niet de telefoon gebruikt heeft. Ze heeft dan ook niet iets van de sms’sjes van 80 procent meegekregen. Eventueel kan de leerkracht dit bevestigen.
We hebben gekeken of het misschien een update was. Maar dat was ook niet zo.
We weten wel dat ze een vreemde sms had ontvangen de zondag hiervoor. Toen ze die ontving had ze een screenshot gemaakt en deze naar mij geappt om te vragen wat ze daar mee moest. Het betrof een nep bericht van de belastingdienst. Ze heeft hem nooit geopend.
Onze dochter is behoorlijk van slag, ze voelt schuld en schaamte naar ons. Naar onze mening onterecht. Omdat ze werkelijk niet weet wat er nu is gebeurd en we zo’n enorm bedrag krijgen voorgeschoteld. Is er nog een andere manier dat jullie kunnen zien hoe dit is gebeurd?
We vinden het erg vreemd dat hoewel zij altijd zorgvuldig omspringt met haar mobiel dit nu zomaar kan gebeuren. We hebben de school ook op de hoogte gebracht en gevraagd of er nog meer gevallen bekend zijn bij hun.
Ik stuur de screenshots mee van het verbruik tijdens de lesuren.
Afgelopen weekend ben ik een KPN winkel ingelopen en heb mijn zorgen gedeeld. De vriendelijke medewerker was ook verbaasd van het hoge verbruik in zeer korte tijd.
Ik stuur jullie een screenshots mee van het verbruik waarin je kunt zien dat er binnen een minuut wel 870mb binnen is gehaald. Zoals je kunt zien is het binnen korte tijd echt enorm hoog!
Daarom wil ik vriendelijk vragen voor uw coulance in deze vreemde zaak. En deblokkade van haar simkaart want momenteel is er geen communicatie tussen haar en ons mogelijk wat wij niet een prettig idee vinden ivm haar veiligheid.
We hopen dat u met behulp van de data dan ook kunt zien dat zij niet zelf iets heeft gedaan wat dit buitensporige dataverbruik heeft veroorzaakt.
Ze heeft zich ook netjes gehouden aan het telefoonverbod op school. Als ze daarentegen ongehoorzaam was geweest en de mobiel bij zich had gehouden had ze in ieder geval kunnen reageren op de waarschuwings appjes van het verbruik buiten de bundel.
Wat ik nu zelf kan zien is dat het verbruik van Simyo aangeeft dat zij tussen 10:56 en 11:12, binnen 16 minuten 20,2 GB aan data moet hebben binnengehaald!
Wij hopen nogmaals op begrip en coulance van uw kant.
Met vriendelijke groet, Michiel