Wat is er gebeurd? Voor mijn 17-jarige zoon zocht ik een betrouwbare, maar vooral betaalbare plek voor zijn telefoonabonnement inclusief internet. Mijn partner heeft al jaren een aantal abonnementen lopen bij Simyo, zodoende kwam ik hier terecht.
Abonnement aangevraagd, inclusief nummerbehoud. Ik kreeg netjes eind januari een telefoonkaartje met een nummer. En een mail dat nummerbehoud niet mogelijk was. Ok. Laat maar dan. Dan maar geen nummerbehoud.
En daar ging het blijkbaar mis. Hoorde ik zojuist via de telefoon. Ik had contact op moeten nemen na die mededeling dat nummerbehoud niet mogelijk was. Ik nam aan dat ik contact op moest nemen om te kijken of er toch een mogelijkheid was, maar besloot dat het nieuwe nummer dat Simyo had toegestuurd ook prima was.
Dus eergisteren ontdekte ik dat er voor de maand februari 219 Euro was afgeschreven van mijn rekening. Ik schrok me dood. Meteen op de site gekeken en gezien dat zoonlief nog geen 200 MB van de 500 MB gebruikt had. Ook nog geen 50 van de 100 telefoonminuten.
Dus in de veronderstelling dat er sprake was van een misverstand dat bij Simyo makkelijk op te lossen zou zijn belde ik zojuist. En kreeg daar te horen dat dit allemaal toch echt helemaal mijn eigen schuld is: had ik maar contact op moeten nemen. Nu heeft zoon gebruik gemaakt van het kaartje terwijl er geen enkele bundel geactiveerd was. En over de maand maart wordt de rekening nog hoger. En ik moet het hele jaar 17,50 betalen want dat heb ik afgesloten. Ik kan dit wel afkopen? Oja.... en als ik niet kan betalen gaat de factuur naar een incassobureau en worden de kosten nog hoger.
Bijna 500 Euro over februari en maart voor een abonnement dat niet geactiveerd is en waar nog niet de helft van het abonnement gebruikt wordt en Simyo is niet in staat om nieuwe klanten even een waarschuwing te sturen dat het niet handig is als er zoveel buiten een nog niet geactiveerd abonnement verbeld/geinternet wordt?
Mij lijkt het een kleinigheidje om mensen hiervoor te waarschuwen, maar dat is blijkbaar te moeilijk. En het dan, wanneer duidelijk sprake is van een giga vergissing, het proberen op te lossen met de klant lijkt mij van klantvriendelijkheid getuigen.
Erg jammer ook dat de factuur over de maand februari pas aan het eind van maart wordt afgeschreven. Doordat ik dit zo laat ontdekte is de hele maand maart ook voorbij zonder dat wij in konden grijpen en kunnen wij nog zo'n idioot hoge factuur tegemoet zien werd mij zojuist door een Simyo medewerker verzekerd.
Helemaal niet blij met mijn overstap naar Simyo dus. Geen idee nog hoe dat geld bij elkaar moet komen. Liefst voor dat het incassobureau ook een flink deel wil komen vangen boven op deze gigantische kosten.
Ik zal Simyo zeker niet in mijn omgeving aanraden. Al was het maar door het ontbreken van klantvriendelijkheid.
Maar ja....... 't is volledig mijn eigen schuld. Pfffff....
Beste antwoord door Natascha
Bekijk originele reactie