Mijn zoon van 12 jaar heeft per abuis zijn databundel overschreden zonder dat hij dit in de gaten heeft gehad. Nu zit hij met een rekening van ruim € 225 euro te kijken. Blijkbaar stond het data plafond niet ingesteld. Ik snap dat de verantwoordelijkheid in eerste instantie bij de gebruiker ( ouders ) ligt. Wat ik wel zorgelijk vind, is het aantal berichten die ik tegenkom die allemaal over hetzelfde onderwerp gaan. In mijn ogen gaat er dus structureel iets mis, ondanks alle adviezen van jullie kant uit, dat mensen hier zo vaak mee geconfronteerd worden. Vaak gaat ook nog niet eens om een paar tientjes, maar vele honderden Euro's. Daarnaast vind ik het bijzonder dat je voor een paar euro 500 MB kunt bijkopen, terwijl je bij het overschrijden van 500 MB ruim € 75 euro moet aftikken. Dat staat niet echt in verhouding??? Kom op Simyo, dat moet beter kunnen.
Hoe dan ook, ik zou het fijn vinden als jullie in het kader van de 'kerstgedachte' iets zouden willen regelen wat de financiële pijn voor een tiener draaglijker maakt.
Mvgr. Roy Schroijen