.

Beantwoord

Bundelwijziging al op factuur, hoe zit dit precies in elkaar?

  • 14 October 2015
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Hoi,

Ik heb dit verhaal net onder een al beantwoorde vraag geplaatst, maar aangezien hij al als beantwoord markeerd was, plaats ik het hier ook, omdat ik niet weet of er ook naar de nieuwe reacties op al beantwoorde vragen wordt gekeken.
Ik heb net (in oktober) mijn bunder aangepast en deze kosten komen dus al in de factuur van oktober te staan. Ik lees overal dat je de abonnementskosten vooruit moet betalen en dat de kosten daarom al op de factuur van een maand ervoor staan.

Jullie zeggen echter ook: "Bij Simyo is de facturering altijd achteraf, voorbeeld; in januari ontvang je de factuur van december en in februari ontvang je de factuur van januari enzovoort." (https://forum.simyo.nl/factuur-betalen-65/faq-werkt-betaalproces-voor-sim-only-abonnementen-18340)

Als ik dan bij de factuur van oktober (die ik in november ontvang) de maand oktober betaal, maar ook de kosten van mijn nieuwe bundel die pas in november ingaat betaal, en in de factuur van november (die ik in december ontvang) de kosten van november betaal, dan betaal ik toch twee keer voor de maand november? Hoe zit dit? Of kost het geld om mijn bundel aan te passen?
icon

Beste antwoord door Naomi 15 October 2015, 13:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi AnkeJL, welkom op het Simyo forum!

Op het forum hoef je je vraag maar één keer te stellen. Alle vragen pakken we namelijk op 😉 Je hoeft niet bang te zijn dat je geen antwoord ontvangt. Het maakt niet uit als je zelf een nieuw topic aanmaakt of je je vraagt stelt in een al bestaand topic. Voor het overzicht zal ik je vraag alleen hier beantwoorden. Als je nog vragen hebt, dan mag je hier verder reageren 🙂

Als voorbeeld neem ik je eerst volgende factuur. Je eerst volgende factuur komt deze week online te staan en kun je bekijken op Mijn Simyo > Facturen. Deze factuur heet de factuur van september. De september factuur wordt dus in oktober online geplaatst. Hier staan de volgende zaken op:

Verbruikskosten van de maand september
Abonnementskosten van de maand oktober


De verbruikskosten van de maand september worden hierop geplaatst, omdat we deze pas achteraf kunnen berekenen. Stel dat je in september buiten je bundel hebt gebeld, dan valt dit onder je verbruikskosten 🙂 Als je één minuut buiten je bundel hebt gebeld, dan zie je € 0,31 cent staan bij verbruikskosten.

Abonnementskosten worden altijd één maand van tevoren in rekening gebracht. Om deze reden staan ze op je factuur van september. Als je voor oktober je bundels hebt aangepast, dan zie je dit gelijk al op de factuur van september.
Op je factuur van oktober die eind november online komt, staan dus verbruikskosten van oktober en abonnementskosten van november.

Heb ik het duidelijk uitgelegd?
Bedankt voor het reageren! Het is me nu helemaal duidelijk, bedankt! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi AnkeJL,

Fijn dat de uitleg van Naomi duidelijk is! Mocht je nog verdere vragen hebben, weet je het Simyo forum te vinden 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer