.

Beantwoord

buiten de bundel, wat nu?

  • 11 January 2024
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Helaas heb ik mijn 4g internet ook thuis aan laten staan in plaats van op de wifi thuis en nu is binnen no time mijn bundel opgeraakt en is er buiten  mijn bundel internet verbruikt waardoor mijn rekening gigantisch hoog is €159,82.

Ik kwam hier pas achter toen ik geblokkeerd werd. Normaliter heb ik een abbo van 15,- ik heb geen waarschuwingsberichten ontvangen maar alleen het bericht dat ik vanwege hoge kosten in korte tijd uit voorzorg ben geblokkeerd.
 

Niet erg klantvriendelijk om dat dan pas te doen nadat ik al zoveel er over heen was.

Is hier een coulance mogelijk? 
 

een vriendelijke groet van Jayden
 

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 11 January 2024, 16:26

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Jayden,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je een hoge rekening hebt gekregen vanwege internetverbruik buiten je bundel!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingssms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als je een iPhone hebt, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer