Skip to main content

.

Gezien de aansluiting van de glasvezel in ons nieuwe huis nog even op zich laat wachten ben ik afhankelijk van mijn mobiel internet.
Ik kreeg een bericht dat mijn bundel op was en heb een bundel erbij gekocht en die voor de volgende maand ook opgehoogd. Ik blijk snachts een sms te hebben gekregen dat die bundel op was terwijl mijn telefoon niet in gebruik was. Die sms is aan mijn aandacht ontsnapt en de volgende dag ben ik ineens afgesloten en zie ik kosten van 144€. Niet echt een kostenpost waar je op zit te wachten tijdens de verhuischaos… dus ook ik wil informeren naar een coulance-regeling

Op de eerste plaats wil ik je adviseren om het dataplafond aan te zetten, dat gaat dan morgen in en je komt nooit meer voor verrassingen te staan @Jwndrnk 

Als je een betalingsregeling wilt treffen kun je Simyo bereiken via de bekende kanalen en/of de reactie van een moderator binnen dit forum afwachten.

Succes met de verhuizing.

Hoi @Jwndrnk,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. ook aangeeft (thanks voor je hulp!). Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik kan het begrijpen dat je de waarschuwingsberichten in deze situatie hebt gemist waardoor je onbewust kosten hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer