.

Buiten bundel, extreme kosten. Wat kan ik doen?

  • 12 August 2023
  • 11 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

Mijn zoontje van elf heeft een sim only abonnement bij Simyo. Vandaag kreeg ik als beheerder een e-mail dat zijn simkaart is geblokkeerd, omdat in het laatste uur 160,- euro aan datakosten zijn gemaakt. Ik voel mij door Simyo in de val gelokt, omdat dit te voorkomen was geweest.

 

Ik zal uitleggen waarom.

 

- Simyo laat mij geen blokkade instellen bij overschrijding bundel;

 

- Waarschuwing sms'jes gaan alleen naar de telefoon en NIET naar de beheerder. Mijn zoontje heeft deze genegeerd. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, want het is een kind. Daarnaast: ik heb mij niet voor niks al beheerder geregistreerd.

 

-E-mail naar beheerder komt pas NADAT het kwaad al is geschied en er enorme kosten zijn gemaakt. Het is belachelijk en absurd dat ik nu 160,- moet betalen voor 1000mb. 

 

Ik eis daarom dat deze kosten met terugwerkende kracht worden gecompenseerd door een achteraf aanschaf van een databundel die dit verbruik dekt.

 

Ik ben absoluut niet voornemens om 160,- te betalen omdat aantoonbaar is met bovenstaande opmerkingen dat Simyo verzaakt in het beschermen van de consument.

 

Ik kom graag in contact om dit op een nette manier op te lossen.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik eis🤨

 

Reputatie 5
Badge +3

Persoonlijk zou ik, vanwege de hoge buitenbundel-kosten, nooit voor mijn kinderen een simyo-abo afsluiten. Dat is gewoon veel te tricky... 

Mijn zoontje van elf heeft een sim only abonnement bij Simyo. Vandaag kreeg ik als beheerder een e-mail dat zijn simkaart is geblokkeerd, omdat in het laatste uur 160,- euro aan datakosten zijn gemaakt. Ik voel mij door Simyo in de val gelokt, omdat dit te voorkomen was geweest.

 

Ik zal uitleggen waarom.

 

- Simyo laat mij geen blokkade instellen bij overschrijding bundel;

Hoezo? Simyo is transparant over de bescherming ook al denk ik ook dat het beter kan. Je bent vrij in keuze provider (en telefoon, waar je bij Android meer opties hebt). De sms-jes zijn leidend. Deze worden normaal gesproken real time gestuurd door het netwerk, Simyo ontvangt de gegevens met vertraging.

 

 

Ik ben absoluut niet voornemens om 160,- te betalen omdat aantoonbaar is met bovenstaande opmerkingen dat Simyo verzaakt in het beschermen van de consument.

Je bent idd zelf verantwoordelijk voor de kosten, Abbo staat op jouw naam, jij bent dus feitelijk de gebruiker. De voorwaarden zijn duidelijk genoeg waarmee je akkoord bent gegaan.

Ik kom graag in contact om dit op een nette manier op te lossen.

 

De toon van je topic maakt de muziek. Bij de behandeling door een medewerker, een moderator zal dit dan ook zeker heel erg goed meewerken.😏

 

 

Minderjarige kinderen geef je een prepaid en geen abo, leren ze meteen met (zak)geld om te gaan, omdat ze steeds prepaid tegoed moeten kopen tot het zakgeld op is.

Als het een Android toestel is kun je zelf een waarschuwing en blokkade instellen tegen het einde van het bereiken van de bundel @Martijnjk 

Simyo gaat je dat niet kwijtschelden, je kunt morgen wel bellen voor een betalingsregeling.

 

@JanD 

Ik zou niet adviseren om te bellen. Bij één kanaal is meest overzichtelijk voor iedereen en tevens zijn de wachtijden bij de telefonische klantenservice vrij lang. Zijn bericht is hier geplaatst en een moderater zal het hoogstwaarschijnlijk morgen oppakken. Waarschijnlijk door te vragen voor het sturen van een privé bericht.

 

Hallo @Ray ik reageer vaak zo omdat men dan sneller contact heeft dan via het forum.

Bij het KPN-forum duurt het in de regel enkele dagen voordat een moderator reageert, uitzonderingen daargelaten.

Maar dan ga je dus klanten adviseren om meerder kanalen gebruiken wat niet gewenst is.

Bij KPN is het ook groter, meerdere diensten met veel meer vragen of problemen.

Reputatie 7
Badge +6

Dit is geen KPN forum😉

Hoi @JanD .

Ik neem aan dat jij ook weet dat het forumprofiel compleet (privé) anders is bij KPN en ook het aanmelden. Hier wordt getracht om binnen 24 uur te reageren vanuit Simyo.

Reputatie 7

@Martijnjk Ik kan je gevoel ergens wel begrijpen, maar je vergeet een ding en dat is de hand in eigen boezem te steken ofwel eerst eens bij je zelf te rade te gaan.

En ‘ik eis’? Echt waar? Succes er mee dan. Je hebt in deze werkelijk niets te eisen, omdat je voor het contract voor je kind hebt getekend met alle vooraf bekende voorwaarden. Maar ja, wie leest deze tegenwoordig nog….. 🙄.

Wellicht hang ik nu een moraalridder uit, maar ik kan je een ding zeggen, ik ben het in het geheel NIET eens met het beleid bij Simyo en probeer ook met grote regelmaat het bestuur in hun ivoren toren te bereiken. Tot nu toe zonder enig resultaat, zo lijkt het.

En wellicht heb je gewoon domme pech nadat en omdat je voor Simyo hebt gekozen. Misschien had je een beter vergelijkend warenonderzoek moeten doen. Gewoon pech met Simyo. Succes!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Martijnjk,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en kunnen alleen verstuurd worden naar het nummer waar het om gaat. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Indien je jezelf als beheerder hebt geregistreerd, dan is het zo dat je beheer hebt over het account in de Mijn Simyo app. Het is dus niet mogelijk om deze waarschuwingsberichten als beheerder te ontvangen.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je zoon een Android telefoon heeft, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in de telefoon.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Echter kan ik het niet op prijs stellen dat je “eisen” stelt over kosten die terecht gemaakt zijn 🙂. Wel wil ik je graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Heel erg bedankt voor al jullie hulp! @abj @Friesian @JanD @Ray @Ron H 😉👍🏻

Groetjes,
Roeqajja

Reageer