Mijn zoontje van elf heeft een sim only abonnement bij Simyo. Vandaag kreeg ik als beheerder een e-mail dat zijn simkaart is geblokkeerd, omdat in het laatste uur 160,- euro aan datakosten zijn gemaakt. Ik voel mij door Simyo in de val gelokt, omdat dit te voorkomen was geweest.
Ik zal uitleggen waarom.
- Simyo laat mij geen blokkade instellen bij overschrijding bundel;
- Waarschuwing sms'jes gaan alleen naar de telefoon en NIET naar de beheerder. Mijn zoontje heeft deze genegeerd. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, want het is een kind. Daarnaast: ik heb mij niet voor niks al beheerder geregistreerd.
-E-mail naar beheerder komt pas NADAT het kwaad al is geschied en er enorme kosten zijn gemaakt. Het is belachelijk en absurd dat ik nu 160,- moet betalen voor 1000mb.
Ik eis daarom dat deze kosten met terugwerkende kracht worden gecompenseerd door een achteraf aanschaf van een databundel die dit verbruik dekt.
Ik ben absoluut niet voornemens om 160,- te betalen omdat aantoonbaar is met bovenstaande opmerkingen dat Simyo verzaakt in het beschermen van de consument.
Ik kom graag in contact om dit op een nette manier op te lossen.