Skip to main content
antwoord

Belachelijk hoge kosten

  • July 1, 2025
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Beste Simyo,

 

sinds jaar en dag tevreden klant (10 jaar?). Nooit iets te klagen gehad. Echter was ik deze maand over mijn bundel heen gegaan, wat overigens vaker gebeurd. Dit kan gebeuren, wanneer ik bijvoorbeeld op vakantie ben (dan verbruik ik altijd meer data), en accepteer ik altijd. Zonder klagen koop ik extra MB bij. Als het moet zelfs meerdere keren. Dit alles dus zonder klagen. 

Echter was ik nu een enkele keer te laat met het aanschaffen van extra MB's en zat ik meteen opgescheept met een (extreem!?) hoge rekening m.i. Het was zelfs zo erg dat mijn nummer geblokkeerd werd en ik eerst 100 diende te betalen alvorens mijn nummer weer 'vrij’ gemaakt werd. Wat rest behalve de rekening van 100 euro is een openstaand bedrag van nog een 96 euro. Belachelijk als je het mij vraagt! Ik wil jullie dan ook vragen deze klacht serieus te nemen en met een oplossing te komen. Indien niet vrees ik dat jullie een klant minder hebben. 

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@A de J,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 1, 2025

Beste ​@A de J zet als 1e dataplafond aan om buitenbundelkosten binnen de EU te voorkomen, dat gaat altijd per de 1e van de maand in, als als je het vandaag activeert gaat het misschien vandaag nog in.

Om buitenbundelkosten buiten de EU te voorkomen heeft Simyo per vandaag speciale landenbundels en als die op zijn stop het ook gewoon, zie onderstaande link:

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/simyo-buitenlandbundels-blijf-verbonden-buiten-de-eu-49795


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • July 1, 2025

Hi ​@A de J,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat er hoge kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Vanwege de privacywetgeving kunnen wij niet inzien waar de MB's aan zijn verbruikt. Dit kun je vaak wel via de instellingen in je telefoon terug vinden. Je telefoon verbruikt namelijk altijd internet, ook als je je telefoon niet gebruikt. Denk maar aan apps die op de achtergrond data verbruiken. Ik raad aan om in de instellingen van je telefoon te kijken om achter de oorzaak van je hoogverbruik te komen. 

Wij hebben sinds kort de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor je hulp ​@JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja