Skip to main content
StickyNews

Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!

• July 1, 2025
  • 20 reacties
  • 696 Bekeken
Simyo Buitenlandbundels: Blijf verbonden buiten de EU!
Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7

Ga je deze zomer op reis buiten de EU? Goed nieuws! Vanaf vandaag introduceren wij gloednieuwe Buitenlandbundels voor internet in de populairste bestemmingen buiten Europa. Of je nu naar de VS, Thailand of Turkije reist, met de nieuwe Simyo Buitenlandbundels ben je altijd en overal online! ✈️

Wat zijn Simyo Buitenlandbundels?

Simyo Buitenlandbundels zijn internetbundels speciaal voor landen buiten de EU. Perfect voor op reis, of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent. Met deze bundel internet je zorgeloos op je bestemming! Of je nu wilt navigeren met Google Maps, in contact wilt blijven via WhatsApp of je Instagram stories wilt uploaden je blijft verbonden, waar je ook bent! 🌍

Hoe schaf je een bundel aan?

1. Bij aankomst ontvang je een sms met uitleg
    In een land waar een Buitenlandbundel beschikbaar is, ontvang je een sms. Hierin staat een uitleg over welke databundels je kunt kiezen en hoe je deze activeert.
  2. Bestel via sms de internetbundel van je keuze
    Bijvoorbeeld: TURKIJE 15 AAN naar 1330.
  3. Bevestiging per sms en e-mail.
    Je ontvangt per sms en e-mail een bevestiging zodra je Buitenlandbundel is geactiveerd. Let op: zorg dat je dataroaming en Internetten in het buitenland aan staan, anders werkt de bundel niet.
  4. Je bundel is 31 dagen geldig. 
    Bekijk de houdbaarheid en het verbruik op Mijn Simyo.
  5. Je internet stopt automatisch als je bundel op is
    Is je bundel verlopen of helemaal op? Dan blokkeren we internet buiten de EU automatisch. Zo voorkom je extra kosten buiten je bundel.
  6. Je betaalt via je maandelijkse factuur
    De kosten voor je Buitenlandbundel kun je terugzien op je factuur via Mijn Simyo.

Belangrijk om te weten:

• Het gaat alleen om een internetbundel dus geen bel/sms-tegoed.
  • Bestellen kan via SMS, dit doe je door eenvoudig een bericht te sturen naar 1330.
  • Het is mogelijk om de bundel alvast in Nederland te activeren.
  • Beschikbaar voor 10 populaire bestemmingen buiten de EU.
  • Altijd 2 bundelopties per land: klein of groot, afhankelijk van je behoefte.
  • Bundels zijn stapelbaar, je kunt een nieuwe bundel kopen vóórdat je huidige bundel op is.
  • 31 dagen geldig na activering tot middernacht (hiervoor wordt de tijdzone van Amsterdam gehanteerd).
  • Notificaties bij 80% en 100% verbruik via sms.
  • Dataverbruik kun je volgen via de Mijn Simyo omgeving.
  • Is je bundel op? Dan wordt je internetverbinding geblokkeerd buiten de EU. 

Landen Buitenlandbundels & prijzen

Hieronder vind je een overzicht van de beschikbare bundels per land:

Meer weten?

Wil je meer weten? Alles over de Simyo Buitenlandbundels kun je teruglezen op deze pagina: Simyo Buitenlandbundels

Laat ons vooral weten wat je van de nieuwe bundels vindt in de reacties hieronder!

20 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 1, 2025

Ik ben niet zo reislustig, maar voor degenen die dat wel zijn is dit natuurlijk goed nieuws.
Voor zover ik weet is Simyo hiermee de eerste provider, of in ieder geval budget provider die dit biedt.

En dit is vast een begin. Er komen vast meer landen.

JanD
  • Forum Expert
  • July 1, 2025

Ik zie het nog niet op de website terug of kijk ik verkeerd?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 1, 2025

Ik zie het nog niet op de website terug of kijk ik verkeerd?

Ik heb het even gecheckt, en via de service pagina kun je meer informatie terugvinden over de Simyo Buitenlandbundels!

JanD
  • Forum Expert
  • July 1, 2025

Bedankt ​@Seren hieronder een voorbeeld waar het (nog) niet aangepast is:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming#bellen-en-internet

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 1, 2025

Bedankt ​@Seren hieronder een voorbeeld waar het (nog) niet aangepast is:

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming#bellen-en-internet

Heel scherp, ​@JanD! ;)

Dat klopt inderdaad. Er komt vandaag nog een melding over de Simyo Buitenlandbundels in de tarieventool bij de desbetreffende landen

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 7, 2025

Cool!

Eén vraagje: En hoe zit het met dit bij bijvoorbeeld zone 2, 3 en 4 landen, waarbij dit niet beschikbaar is?

Is daar standaard data uit en pas beschikbaar wanneer je BESCHERMING UIT sms't naar 1330 en betaal je vanaf dat moment pas het normale tarief van €5,- per MB voor internetten buiten de EU? Of heb je daar nog steeds dat je gelijk "het normale tarief van €5,- per MB voor internetten buiten de EU” betaald?

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 9, 2025

@Seren, zie bovenstaand?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 9, 2025

Cool!

Eén vraagje: En hoe zit het met dit bij bijvoorbeeld zone 2, 3 en 4 landen, waarbij dit niet beschikbaar is?

Is daar standaard data uit en pas beschikbaar wanneer je BESCHERMING UIT sms't naar 1330 en betaal je vanaf dat moment pas het normale tarief van €5,- per MB voor internetten buiten de EU? Of heb je daar nog steeds dat je gelijk "het normale tarief van €5,- per MB voor internetten buiten de EU” betaald?

Hi ​@Groentjuh

Ik wilde je graag een volledig antwoord geven en heb daarom intern navraag gedaan, vandaar mijn vertraagde reactie! In landen waar de Buitenlandbundel niet beschikbaar is, geldt inderdaad het standaardtarief van €5,00 per MB. Data staat in landen uit zone 2, 3 en 4 dus niet automatisch uit. Het is daarom je eigen verantwoordelijkheid om de optie ‘Internet in het buitenland’ zelf uit te schakelen via Mijn Simyo of via je toestel.

Wél is het zo dat, als je eerder een Buitenlandbundel hebt aangeschaft, er standaard een blokkade actief is voor landen in zone 2, 3 en 4. Ongeacht of er voor die landen een Buitenlandbundel beschikbaar is.

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • July 9, 2025

Dus als ik het goed begrijp is het zo 1 keer de goedkoopste bundel aanschaffen en daarna nooit meer ellende in zone 2 3 en 4.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Wél is het zo dat, als je eerder een Buitenlandbundel hebt aangeschaft, er standaard een blokkade actief is voor landen in zone 2, 3 en 4. Ongeacht of er voor die landen een Buitenlandbundel beschikbaar is.

Bedankt voor het navragen, ​@Seren. Ik weet dat ik soms wel eens heel moeilijke vragen stel 😉. Als programmeur zoek ik wel eens naar die edge-cases.

Als ik het goed begrijp zijn er dus 4 scenario's…

• Groentjuh reist naar Spanje, waar zijn bundels actief zijn. Daar krijgt Groentjuh automatisch dataroaming en betaalt gewoon MBs binnen de bundel. 

• Groentjuh heeft nog nooit een buitenlandbundel bestelt en reist naar Thailand. Daar krijgt Groentjuh automatisch geen dataroaming, maar een informatie-SMS om een buitenlandbundel te bestellen. Uiteraard SMS't Groentjuh “THAILAND 10 AAN” en kan nu internetten via Simyo. Uiteraard kan Groentjuh kiezen om "BESCHERMING UIT” te aan 1330 SMS’en om deze bescherming opheffen zonder bundel te nemen.

• Groentjuh heeft nog nooit een buitenlandbundel bestelt en reist naar Maleisië. Daar krijgt Groentjuh automatisch dataroaming en betaalt 5 euro/MB. Dat wordt uiteraard in de informatie-SMS verteld.

• Groentjuh heeft in een eerdere reis (naar bijvoorbeeld Thailand) een buitenlandbundel bestelt en reist naar Maleisië. Daar krijgt Groentjuh geen automatisch dataroaming en kan geen buitenlandbundel bestellen. In de informatie-SMS wordt verteld dat internetten 5 euro/MB kost. Groentjuh kan door "BESCHERMING UIT” te aan 1330 SMS’en deze bescherming opheffen.

Begrijp ik dat goed?

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 9, 2025

Dus als ik het goed begrijp is het zo 1 keer de goedkoopste bundel aanschaffen en daarna nooit meer ellende in zone 2 3 en 4.

Ja, dat lees ik ook. Ik denk dat “THAILAND 10” wel eens populair kan worden. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 10, 2025

Maar blijft dat dan eeuwig gelden? Of maar voor één maand?

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 14, 2025

Hi ​@wimj12, goede vraag! Ik zal een interne vraag uitzetten en kom hier zo snel mogelijk op terug zodra ik meer weet!

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • July 15, 2025

Leuk dat er toch altijd vragen blijven oppoppen.

@Groentjuh mag dan programmeur zijn die de corner cases opzoekt, maar ik was voor mijn pensioen software tester die dezelfde grensgevallen opzocht.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 15, 2025

Bedankt voor het navragen, ​@Seren. Ik weet dat ik soms wel eens heel moeilijke vragen stel 😉. Als programmeur zoek ik wel eens naar die edge-cases.

Als ik het goed begrijp zijn er dus 4 scenario's…

• Groentjuh reist naar Spanje, waar zijn bundels actief zijn. Daar krijgt Groentjuh automatisch dataroaming en betaalt gewoon MBs binnen de bundel. 

• Groentjuh heeft nog nooit een buitenlandbundel bestelt en reist naar Thailand. Daar krijgt Groentjuh automatisch geen dataroaming, maar een informatie-SMS om een buitenlandbundel te bestellen. Uiteraard SMS't Groentjuh “THAILAND 10 AAN” en kan nu internetten via Simyo. Uiteraard kan Groentjuh kiezen om "BESCHERMING UIT” te aan 1330 SMS’en om deze bescherming opheffen zonder bundel te nemen.

• Groentjuh heeft nog nooit een buitenlandbundel bestelt en reist naar Maleisië. Daar krijgt Groentjuh automatisch dataroaming en betaalt 5 euro/MB. Dat wordt uiteraard in de informatie-SMS verteld.

• Groentjuh heeft in een eerdere reis (naar bijvoorbeeld Thailand) een buitenlandbundel bestelt en reist naar Maleisië. Daar krijgt Groentjuh geen automatisch dataroaming en kan geen buitenlandbundel bestellen. In de informatie-SMS wordt verteld dat internetten 5 euro/MB kost. Groentjuh kan door "BESCHERMING UIT” te aan 1330 SMS’en deze bescherming opheffen.

Begrijp ik dat goed?

Dit heb je inderdaad goed begrepen!

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • July 15, 2025

Hi ​@wimj12, goede vraag! Ik zal een interne vraag uitzetten en kom hier zo snel mogelijk op terug zodra ik meer weet!

Ha ​@wimj12, ik heb inmiddels een terugkoppeling. Ja, het is inderdaad voor altijd totdat je '’bescherming uit'’ sms't!

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • October 25, 2025

Groentjuh heeft nog nooit een buitenlandbundel bestelt en reist naar Thailand. Daar krijgt Groentjuh automatisch geen dataroaming, maar een informatie-SMS om een buitenlandbundel te bestellen.

Waaruit volgt dat je automatisch geen dataroaming krijgt in dit geval?

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • October 25, 2025

Ha ​@wimj12, ik heb inmiddels een terugkoppeling. Ja, het is inderdaad voor altijd totdat je '’bescherming uit'’ sms't!

Wat is de code voor “bescherming aan” ?

JanD
  • Forum Expert
  • October 25, 2025

Wat is de code voor “bescherming aan” ?

Er bestaat geen code voor bescherming aan, zojuist via 1330 bescherming aan ge-sms't naar Simyo, maar de code wordt niet herkend.

Bij KPN is de code 1266 voor zowel bescherming aan- als uitzetten.

Maar Simyo kent dir functie (nog) niet, vandaar het eerdere advies voor de buiten de EU internetten buitenland uitzetten.

Doet natuurlijk hetzelfde als een SMS met code. ​@XTF 

Even een vraag uit belangstelling, binnenkort ben je geen klant meer bij Simyo, maar stelt opeens wel allerlei vragen over mobiel (beheer) bij Simyo, waarom???

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • October 25, 2025

> Doet natuurlijk hetzelfde als een SMS met code

Nou nee..