.

Beantwoord

Alweer een te hoge factuur

  • 19 January 2014
  • 4 reacties
  • 443 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb bij mijn factuur gekeken en er staat dat ik 76 minuten gebeld heb, en 7 smsjes verstuurd. Dit komt uit op 83 totaal terwijl ik 100 kan verbruiken. 
Ik zit 4,36 euro over mijn abbonoment heen door het bellen en smsjes.  Ik betaal dus 3.07 teveel voor het bellen en 1,24 euro voor de smsjes.
Ook heb ik 1 keer een voicemail geluisterd van 0.31 cent. 

Dit vind ik raar omdat ik nog onder mijn limiet zit. Dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd en ik vind dit een slechte zaak. Graag hoor ik hier meer over.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Zeeuw
icon

Beste antwoord door Charlene 20 January 2014, 18:03

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hey Martijn de Zeeuw,

Ik kan als klant niet bij jouw gegevens, maar ik heb een vermoeden dat het met het volgende te maken heeft.

Ik denk dat jij die 76 minuten en 7 smsjes afleest uit de grafieken op mijn Simyo. Dat lijkt misschien een mooie tool, maar helaas klopt de minuten-grafiek niet helemaal. De meeste gesprekken worden namelijk op de minuut naar boven afgerond. In de grafieken is die afronding niet meegenomen. Dit staat op de overzicht pagina er dan ook bij (zie hieronder). Helaas staat dat weer niet op de verbruik pagina zelf. (@Simyo, kan dat daar ook staan? Zou wel zo consistent zijn)
Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?

Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.

Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.


De vorige keer kwam hetzelfde naar boven.

Het gedeelte waarop staat hoeveel minuten/SMS/MBs je nog hebt op mijn simyo(ook in de app) loopt (enkele uren) achter. Daar staat bij wanneer het laatste verbruik bij mijn simyo is geregisteerd. Als daar dus bijvoorbeeld staat: "bijgewerkt t/m: 19-01-2014 20:00:00" en je hebt daarna nog gebeld/geSMS/geïnternet, dan is dat verbruik nog niet verwerkt in mijn Simyo (en ook niet in de app).
Badge +8
Beste Simyo,

Ik heb bij mijn factuur gekeken en er staat dat ik 76 minuten gebeld heb, en 7 smsjes verstuurd. Dit komt uit op 83 totaal terwijl ik 100 kan verbruiken. 
Ik zit 4,36 euro over mijn abbonoment heen door het bellen en smsjes.  Ik betaal dus 3.07 teveel voor het bellen en 1,24 euro voor de smsjes.
Ook heb ik 1 keer een voicemail geluisterd van 0.31 cent. 

Dit vind ik raar omdat ik nog onder mijn limiet zit. Dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd en ik vind dit een slechte zaak. Graag hoor ik hier meer over.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Zeeuw


Hoi martijn-dezeeuw,

Ik vermoed ook dat je naar de grafieken kijkt. En de uitleg die Groentjuh daar over geeft, klopt helemaal. dat is je absolute gesprekstijd.
Je bent op 16-12 al buiten je bundel gaan bellen en sms'en, en ik zie ook veel korte gesprekken. Gesprekken onder de minuut worden (zoals bij de meeste providers) allemaal als hele minuut afgerekend. Dat zie je bij de tarieven. Ik zou dus als ik jou was, wat vaker tussentijds je overgebleven belminuten nakijken op Mijn Simyo. Op de overzichtspagina zie je wat je daadwerkelijk nog te verbruiken hebt, bij: Deze maand heb ik nog... Of je kunt de app downloaden, die is ook heel handig :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
En de uitleg die Martijn® daar over geeft, klopt helemaal.

Ja, hé! Het is geen persoon met het erretje deze maal...
Badge +6
Ja, hé! Het is geen persoon met het erretje deze maal...

Haha oei, foutje, inmiddels aangepast, sorry namens Charlene 😉

Reageer