.

Beantwoord

Abonnementskosten

  • 30 October 2012
  • 8 reacties
  • 307 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo medewerker,

Voor afgelopen periode (factuur# 23058366 ) heb ik een abonnementskosten ver boven mijn afgesloten abonnement( Internet Vaak / 300belminuten)

Voor komende periode staat mijn verbruik al op over de 70 euro aan internet, terwijl ik internet vaak heb afgesloten, en daar in principe nooit overheen ben gegaan.

Wellicht weet ik de oorzaak vh probleem. Ik ben twee maal afgesloten vh netwerk, omdat het systeem een afmelding had gekregen, terwijl ik nooit iets heb gewijzigd op Simyo(red; fout in het systeem). Wellicht staat het abonnement niet aan, nadat ik weer ben aangesloten. Echter hoop ik dat het bedrag snel gecorrigeerd wordt, met terugwekkende kracht.

Mvg,
Jesper
icon

Beste antwoord door Arie 2 November 2012, 11:34

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +2
Beste Jesper,

Als je op de factuur achter de abonnementskosten kijkt zie je dat deze voor september en oktober in rekening zijn gebracht. Je betaald dus voor 2 maanden abonnementskosten op deze factuur. Dit geldt ook voor de internetbundel.

Uit onze gegevens blijkt dat er in oktober inderdaad verbruikskosten voor internet onterecht in rekening zijn gebracht. Wij hebben dit bij deze rechtgetrokken. Dit zal je halverwege november terugzien op de factuur van oktober. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Beste Jesper,

Als je op de factuur achter de abonnementskosten kijkt zie je dat deze voor september en oktober in rekening zijn gebracht. Je betaald dus voor 2 maanden abonnementskosten op deze factuur. Dit geldt ook voor de internetbundel.

Uit onze gegevens blijkt dat er in oktober inderdaad verbruikskosten voor internet onterecht in rekening zijn gebracht. Wij hebben dit bij deze rechtgetrokken. Dit zal je halverwege november terugzien op de factuur van oktober. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie


Beste Arie,

In de tussen tijd heb ik contact gehad met het callcenter.

Zij hebben geconstateerd dat er inderdaad wat mis is gegaan met de kostenberekingen, ook voor de factuur van september.
Ik ben door een fout in het systeem tweemaal afgesloten geweest. Twee maal ben ik weer aangesloten, en beide keren zijn de aansluitkosten (onterecht) aan mij doorberekend. De werkelijke kosten zouden berekend worden, en dat zou verrekend worden samen met de onterechte internetkosten in oktober.

Is er een logboek van wanneer iemand contact heeft gehad via het callcenter/forum? Daarin zal het bovenstaande verloop staan mochten jullie een klanten logboek hebben.

Echter zou ik van de contact persoon in het callcenter een email ontvangen met uitleg over terugbetalingen. Deze heb ik nog niet ontvangen. Zou u die voor mij in stand kunnen brengen, of de contactpersoon die ik woensdag gesproken heb(31/09/2012), verzoeken dit te doen?

Alvorens dank.

Met vriendelijke groet,
Badge +1
Beste Simyo-medewerker,

Ik zou hier graag nog een reactie op krijgen, aangezien dit om aanzienlijke bedreagen gaan die onterecht in rekening zijn gebracht.

Met vriendelijke groet,
Jesper
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jesper,

Ik heb je aansluiting en de bijbehorende aantekeningen even bekeken. Mijn collega heeft in ieder geval een verrekening doorgevoerd van de onterecht in rekening gebrachte internet kosten. Ik zie verder dat we eenmaal aansluitkosten in rekening hebben gebracht (dit zou ook correct moeten zijn). Ik begrijp daarom niet helemaal wat je bedoelt met 'beide keren aansluitkosten aan mij doorberekend'. Kan je dit toelichten? Ik zie wel dat op je september factuur 2x keer een internet bundel en 2x een belbundel is berekend. De berekening klopt echter wel, want het gaat hier om de periode 1/9/12 - 30/9/12 en 1/10/12 - 31/10/12. Dit kun je ook zien op je factuurspecificatie. Arie heeft dit in zijn bovenstaande reactie ook aangegeven. Ik kan me voorstellen dat dit op het oog wat verwarrend over komt, maar het is wel correct.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Alex,

Door een fout in het systeem ben ik tot twee keer toe afgesloten van het netwerk, daardoor ben ik twee maal opnieuw aangesloten. Daar zijn kosten voor in rekening gebracht, die natuurlijk niet voor mij horen te zijn.
Mijn abonnement kost in totaal 16,20, op factuur 23058366 krijg ik abonnementskosten van 53,96. Op de factuur staat tm 30-09-2012.
Oktober wordt totaal niet vermeld op deze factuur.


Mocht de uitleg niet duidelijk genoeg zijn, vraag ik jullie alsjeblieft mij te bellen.

Met vriendelijk groet,
Jesper

Hoi Jesper,

Ik heb je aansluiting en de bijbehorende aantekeningen even bekeken. Mijn collega heeft in ieder geval een verrekening doorgevoerd van de onterecht in rekening gebrachte internet kosten. Ik zie verder dat we eenmaal aansluitkosten in rekening hebben gebracht (dit zou ook correct moeten zijn). Ik begrijp daarom niet helemaal wat je bedoelt met 'beide keren aansluitkosten aan mij doorberekend'. Kan je dit toelichten? Ik zie wel dat op je september factuur 2x keer een internet bundel en 2x een belbundel is berekend. De berekening klopt echter wel, want het gaat hier om de periode 1/9/12 - 30/9/12 en 1/10/12 - 31/10/12. Dit kun je ook zien op je factuurspecificatie. Arie heeft dit in zijn bovenstaande reactie ook aangegeven. Ik kan me voorstellen dat dit op het oog wat verwarrend over komt, maar het is wel correct.

Groetjes,

Alex
Reputatie 2
Badge +1
Hey Jesper,

Je hebt op factuur 23058366 de abonnementskosten voor zowel september als oktober betaald. De reden dat er op de factuur staat tm 30-09 is het feit dat de verbruikskosten die op deze factuur berekend worden de verbruikskosten t/m 30-09 zijn. Er zijn geen extra aansluitkosten berekend op deze factuur.
Badge +1
Beste Wayne,

Bedankt voor de uitleg.
Echter ben ik helaas niet helemaal tevreden met het antwoord.
Hoezo worden deze kosten plots voor twee maanden berekend en wordt dit niet vermeld op de factuur.
Het is frappant dat ik ineens voor twee maanden moet betalen?(dit is ongebruikelijk voor telefoonabonnementen)
Daarbij, is 2x 16 euro geen 53 euro.
Ik ontvang graag van jullie een telefoontje, of een specificatie mail met de factuur specificaties. Mijn voorkeur gaat uit naar telefonisch contact.
Op dit moment word ik van het kastje naar de muur gestuurd, ondanks jullie vriendelijke en snelle reacties.

Met vriendelijke groet,
Jesper
Badge +2
Beste Jesper,

Wij zien dat op de factuur 23058366 de korting op de internetbundel niet volledig is toegekend. Helaas kunnen wij deze factuur niet meer aanpassen. Ook de oktober factuur is inmiddels gesloten (wat inhoudt dat wij geen aanpassingen meer kunnen doen). Wij zullen de misgelopen korting op de november factuur met terugwerkende kracht toekennen. Hou wel even je november factuur in de gate om na te gaan of alles goed is verwerkt. Laat ons even weten als dit naar jouw inziens niet het geval is. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie

Reageer