Skip to main content

Hey, ik schrik me net kapot om een vacature van €550 euro voor 1 dag!! Er staat dat ik door mijn 10GB heen ben terwijl ik had aangegeven een student te zijn wat mij een extra 10GB had moeten geven? Ik hoop dat we hier iets aan kunnen doen want €550 voor 1 dag kan niet kloppen. Ik kwam juist bij Simyo voor een voordelige service. Alvast bedankt voor u hulp. 

Je kunt dataplafond activeren voor slechts €0,50 per mobiel nummer @RubyTuesday 

Als je dan aan het einde van je bundel komt stopt internet gewoon.

Als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo om een betalingsregeling te treffen en/of afwachten tot een moderator hier reageert.

 


ik had aangegeven een student te zijn wat mij een extra 10GB had moeten geven

Dat gebeurd alleen als het (studenten)huis waar je woont vast internet via KPN heeft.

Er staat dat ik door mijn 10GB heen ben

Ik zou een dataplafond nemen, want als je door de databundel heen ben, dan betaal je 0,15 euro per MB. Die 50 eurocent per maand is stukken goedkoper dan 3666 * 15 eurocent = ~550 euro.

Ik raad ook aan om dit blog eens door te nemen. Het lijkt mij handig als je gaat kijken, waaraan de MBs opgaan. Mogelijk kun je met wat simpele wijzigingen voorkomen dat je ver buiten de databundel gaat.


Hoi @RubyTuesday,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @J.D.L. en @Groentjuh ook aangeven (thanks voor jullie hulp!). Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik begrijp dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer