Skip to main content
Vraag

2500 euro aan data gebruikt binnen 20 min

• April 25, 2026
  • 2 reacties
  • 9 Bekeken

Hoi allemaal ik ben Jesse ik ben 19,

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of advies kan geven.

Ik heb een rekening gekregen van €2500 voor dataverbruik bij Simyo, terwijl ik dit absoluut niet bewust heb gebruikt.

Op 25 april gebeurde het volgende:

• Tussen 20:21 en 20:41 is er ongeveer 30 GB aan data verbruikt

• Rond 20:30 heb ik nog 500 MB extra gekocht om binnen mijn bundel te blijven omdat ik een bericht kreeg van dat mijn data bijna op was.

• Pas om 20:52 kreeg ik een waarschuwing dat mijn kosten hoog opliepen en dat mijn sim geblokkeerd zou worden

Op dat moment waren de kosten dus al gemaakt, zonder dat ik kon ingrijpen.

Wat het nog vreemder maakt:
Op 14 april had ik ook ineens een piek van 14 GB in ongeveer 10 minuten. Toen dacht ik dat het misschien iets met cloud-sync te maken had, en heb ik extra bundels gekocht. Sindsdien heb ik databesparing aangezet en probeer ik mijn gebruik juist zo laag mogelijk te houden.

Daarom snap ik totaal niet hoe dit opnieuw heeft kunnen gebeuren, en al helemaal niet in zo’n korte tijd.

Mijn vragen:

• Heeft iemand dit ook meegemaakt?

• Kan dit door een bepaalde app of instelling komen?

Alle tips of ervaringen zijn welkom, want ik zit hier echt heel erg mee.

Alvast bedankt!

2 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • April 26, 2026

Hoi ​@Jesse W - Jesse.

Welke merk en type telefoon gebruik je? Heb je een datamanager geïnstalleerd? En ik zou je aanraden om een dataplafond van Simyo te bestellen. 

JanD
Forum|alt.badge.img+7
  • Forum Expert
  • April 26, 2026

Beste ​@Jesse W , zet in ieder geval ook dataplafond aan binnen Mijn Simyo, gaat dan per 1 mei a.s. in en voorkom je dat soort verbruik in het vervolg.

Zorg er ook voor dat bij slechte of geen wifi er automatisch naar mobiele data overgeschakeld wordt.

Op app niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Het kan ook zijn dat je mobiel een grote update verwerkt heeft, dan loopt het snel op met 15c per MB.

Simyo is vandaag tussen 10 en 17 uur bereikbaar via WhatsApp. 

Succes.